Pregled bibliografske jedinice broj: 506202
Razumijevanje kemijske ravnoteže u srednjoškolskoj populaciji nastavnika i učenika Hrvatske
Razumijevanje kemijske ravnoteže u srednjoškolskoj populaciji nastavnika i učenika Hrvatske, 2010., diplomski rad, Prirodoslovno-matematički fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 506202 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Razumijevanje kemijske ravnoteže u srednjoškolskoj
populaciji nastavnika i učenika Hrvatske
(The understanding of the chemical equilibrium
in Croatian high school teacher and student
population)
Autori
Kuštelega, Andreja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad
Fakultet
Prirodoslovno-matematički fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
04.11
Godina
2010
Stranica
95
Mentor
Mrvoš-Sermek, Draginja ; Vicković, Ivan
Ključne riječi
kemijska ravnoteža ; hrvatske škole ; alternativni koncepti ; interaktivna ploča
(chemical equilibrium ; Croatian schools ; misconceptual understanding ; interactive whiteboard)
Sažetak
Kemijska ravnoteža smatra se jednim od temeljnih kemijskih koncepata u nastavnim programima kemije kroz sve nivoe kemijskog obrazovanja. U mnogim zemljama svijeta s različitim obrazovnim sustavima provedena su brojna edukacijska istraživanja o usvojenosti sadržaja o kemijskoj ravnoteži, te nastavnim metodama koje utječu na poboljšanje konceptualnog razumijevanja pojmova. Rezultati tih istraživanja ukazuju da je konceptualno razumijevanje kemijske ravnoteže kod učenika, studenata i nastavnika nedostatno. U Hrvatskom obrazovnom sustavu takva istraživanja nisu do sada provedena. Ovaj diplomski rad sastoji se od dvije cjeline: istraživačkog i metodičkog dijela. U istraživačkom dijelu rada naveden je literaturni pregled značajnijih edukacijskih radova o konceptualnom razumijevanju i metodama poučavanja kemijske ravnoteže. Opisana je metodologija i rezultati pilot-istraživanja provedenog u okviru ovog rada u razdoblju 2008. – 2010. godine s 366 ispitanika (35 nastavnika srednjih škola, 17 apsolvenata i 221 brucoš nastavničkih smjerova Prirodoslovno- matematičkog fakulteta u Zagrebu, te 93 učenika četvrtih razreda gimnazije). Ispitni materijal konstruiran je od autorskih pitanja i pitanja preuzetih iz svjetskih baza konceptualnih testova. Dobiveni odgovori obrađeni su po postignućima za svako pitanje, tj. kvantitativno i kvalitativno gdje su identificirani alternativni koncepti, razine kognitivnih postignuća i sl. Navedenom analizom utvrđeni su jednaki alternativni koncepti dobiveni edukacijskim istraživanjima diljem svijeta: 1) zanemarivanje množine kao i koncentracije sudionika reakcije ; 2) nerazumijevanje pojma nastajanja i nestajanja sudionika reakcije ; 3) nerazumijevanje značenja kemijske ravnoteže i 4) nekorištenje Le Châtelier-ovog principa. U metodičkom dijelu rada predložena su, na temelju identificiranih najčešćih alternativnih koncepata o kemijskoj ravnoteži, dva nastavna blok-sata u kojima uz pokuse, animacije i igre kao glavno nastavno sredstvo služi interaktivna ploča.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Kemija
POVEZANOST RADA
Projekti:
119-0091361-2957 - Razvoj metoda nastave kemije na interaktivnoj školskoj ploči
119-0091361-1081 - Evaluacija, razvoj i osuvremenjivanje učenja i poučavanja kemije u Hrvatskoj
Ustanove:
Prirodoslovno-matematički fakultet, Zagreb