Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 506202

Razumijevanje kemijske ravnoteže u srednjoškolskoj populaciji nastavnika i učenika Hrvatske


Kuštelega, Andreja
Razumijevanje kemijske ravnoteže u srednjoškolskoj populaciji nastavnika i učenika Hrvatske, 2010., diplomski rad, Prirodoslovno-matematički fakultet, Zagreb


CROSBI ID: 506202 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Razumijevanje kemijske ravnoteže u srednjoškolskoj populaciji nastavnika i učenika Hrvatske
(The understanding of the chemical equilibrium in Croatian high school teacher and student population)

Autori
Kuštelega, Andreja

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad

Fakultet
Prirodoslovno-matematički fakultet

Mjesto
Zagreb

Datum
04.11

Godina
2010

Stranica
95

Mentor
Mrvoš-Sermek, Draginja ; Vicković, Ivan

Ključne riječi
kemijska ravnoteža ; hrvatske škole ; alternativni koncepti ; interaktivna ploča
(chemical equilibrium ; Croatian schools ; misconceptual understanding ; interactive whiteboard)

Sažetak
Kemijska ravnoteža smatra se jednim od temeljnih kemijskih koncepata u nastavnim programima kemije kroz sve nivoe kemijskog obrazovanja. U mnogim zemljama svijeta s različitim obrazovnim sustavima provedena su brojna edukacijska istraživanja o usvojenosti sadržaja o kemijskoj ravnoteži, te nastavnim metodama koje utječu na poboljšanje konceptualnog razumijevanja pojmova. Rezultati tih istraživanja ukazuju da je konceptualno razumijevanje kemijske ravnoteže kod učenika, studenata i nastavnika nedostatno. U Hrvatskom obrazovnom sustavu takva istraživanja nisu do sada provedena. Ovaj diplomski rad sastoji se od dvije cjeline: istraživačkog i metodičkog dijela. U istraživačkom dijelu rada naveden je literaturni pregled značajnijih edukacijskih radova o konceptualnom razumijevanju i metodama poučavanja kemijske ravnoteže. Opisana je metodologija i rezultati pilot-istraživanja provedenog u okviru ovog rada u razdoblju 2008. – 2010. godine s 366 ispitanika (35 nastavnika srednjih škola, 17 apsolvenata i 221 brucoš nastavničkih smjerova Prirodoslovno- matematičkog fakulteta u Zagrebu, te 93 učenika četvrtih razreda gimnazije). Ispitni materijal konstruiran je od autorskih pitanja i pitanja preuzetih iz svjetskih baza konceptualnih testova. Dobiveni odgovori obrađeni su po postignućima za svako pitanje, tj. kvantitativno i kvalitativno gdje su identificirani alternativni koncepti, razine kognitivnih postignuća i sl. Navedenom analizom utvrđeni su jednaki alternativni koncepti dobiveni edukacijskim istraživanjima diljem svijeta: 1) zanemarivanje množine kao i koncentracije sudionika reakcije ; 2) nerazumijevanje pojma nastajanja i nestajanja sudionika reakcije ; 3) nerazumijevanje značenja kemijske ravnoteže i 4) nekorištenje Le Châtelier-ovog principa. U metodičkom dijelu rada predložena su, na temelju identificiranih najčešćih alternativnih koncepata o kemijskoj ravnoteži, dva nastavna blok-sata u kojima uz pokuse, animacije i igre kao glavno nastavno sredstvo služi interaktivna ploča.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Kemija



POVEZANOST RADA


Projekti:
119-0091361-2957 - Razvoj metoda nastave kemije na interaktivnoj školskoj ploči
119-0091361-1081 - Evaluacija, razvoj i osuvremenjivanje učenja i poučavanja kemije u Hrvatskoj

Ustanove:
Prirodoslovno-matematički fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Ivan Vicković (mentor)

Avatar Url Draginja Mrvoš-Sermek (mentor)


Citiraj ovu publikaciju:

Kuštelega, Andreja
Razumijevanje kemijske ravnoteže u srednjoškolskoj populaciji nastavnika i učenika Hrvatske, 2010., diplomski rad, Prirodoslovno-matematički fakultet, Zagreb
Kuštelega, A. (2010) 'Razumijevanje kemijske ravnoteže u srednjoškolskoj populaciji nastavnika i učenika Hrvatske', diplomski rad, Prirodoslovno-matematički fakultet, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, author = {Ku\v{s}telega, Andreja}, year = {2010}, pages = {95}, keywords = {kemijska ravnote\v{z}a, hrvatske \v{s}kole, alternativni koncepti, interaktivna plo\v{c}a}, title = {Razumijevanje kemijske ravnote\v{z}e u srednjo\v{s}kolskoj populaciji nastavnika i u\v{c}enika Hrvatske}, keyword = {kemijska ravnote\v{z}a, hrvatske \v{s}kole, alternativni koncepti, interaktivna plo\v{c}a}, publisherplace = {Zagreb} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Ku\v{s}telega, Andreja}, year = {2010}, pages = {95}, keywords = {chemical equilibrium, Croatian schools, misconceptual understanding, interactive whiteboard}, title = {The understanding of the chemical equilibrium in Croatian high school teacher and student population}, keyword = {chemical equilibrium, Croatian schools, misconceptual understanding, interactive whiteboard}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font