Pregled bibliografske jedinice broj: 506045
Izrada projekta – multidisciplinarni pristup u nastavi kemije
Izrada projekta – multidisciplinarni pristup u nastavi kemije // XVIII. hrvatski skup kemičara i kemijskih inženjera - knjiga sažetaka / Zrnčević, Stanka (ur.).
Zagreb: Hrvatsko društvo kemijskih inženjera i tehnologa (HDKI) ; Hrvatsko kemijsko drustvo ; Hinus, 2003. str. 309-309 (poster, nije recenziran, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 506045 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Izrada projekta – multidisciplinarni pristup u nastavi kemije
(Development Project - a multidisciplinary approach to chemical education)
Autori
Buljac (Matijaš), Maša ; Borčić, Ivo
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
XVIII. hrvatski skup kemičara i kemijskih inženjera - knjiga sažetaka
/ Zrnčević, Stanka - Zagreb : Hrvatsko društvo kemijskih inženjera i tehnologa (HDKI) ; Hrvatsko kemijsko drustvo ; Hinus, 2003, 309-309
ISBN
953-6894-08-4
Skup
XVIII. hrvatski skup kemičara i kemijskih inženjera
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 16.02.2003. - 19.02.2003
Vrsta sudjelovanja
Poster
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
projekt; etanol; rogač; timovi; nastava
(project; ethanol; carob; teams; classes)
Sažetak
Svrha ovog projekta je da naučimo studente kako učiti, da se nauče komunicirati, da se znaju informirati i primijeniti dobivene informacije, da se nauče pismeno i oralno izražavati, te da nauče kreativno razmišljati. Cilj ovog projekta je dobivanje etanola iz rogača. Mi smo zbog lakšeg praćenja nastave, projekt podijelili u tri podprojekta: - dobivanje šećernog sirupa iz rogača i identifikacija šećera u tom sirupu - dobivanje fermentabilnih šećera i njihovo odvajanje radi pripreme osnovnog sirupa za fermentaciju - fermentacija šećera i dobivanje etanola Metoda nastave bazira se na dijalogu, tj. aktivnom sudjelovanju studenata u projektu. Tijekom predavanja postavljaju se pitanja o svim problemima, te se odmah pokušavaju dati odgovori na način da se uključe svi studenti. Kod ovog dijaloga, uz moderatora koji koordinira projektom, sudjeluju i nastavnici iz odgovarajućih predmeta, da sa svojim znanjem pomognu studentima da uspješno dođu do zajedničkog rješenja. Organizacija nastave sastoji se od: 1. stvaranje timova i odabir voditelja tima - prvi korak u svakom uspješnom projektu je odabir i organizacija tima. Timovi se odabiru ili metodom slučajnog odabira ili u dogovoru sa studentima. Studenti među sobom odabiru voditelja tima. 2. upoznavanje sa informacijama - studenti se upoznaju sa pojmom informacija, sa izvorima informacija, te zašto su one potrebne 3. dizajn procesa, tj. plansko osmišljavanje neke ideje da bi se ona pretočila u određeni događaj, tj. cilj. Pri tome imamo pet osnovnih koraka: • definiranje problema - njega ćemo definirati tako da postavljamo pitanja, a to dovodi do gore spomenutog dijaloga • planirana potraga za rješenjem • analiza, modeliranje i sinteza • procjena • primjena Ovakav vid nastave su studenti vrlo dobro prihvatili, već su došli do prvih rezultata, a njihove konačne rezultate, kao i njihova razmišljanja dobit ćemo na kraju projekta.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Kemija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Kemijsko-tehnološki fakultet, Split