Pregled bibliografske jedinice broj: 506029
Temeljna obilježja i promotivne funkcije internet marketinga -analiza oglasa web-portala index.hr
Temeljna obilježja i promotivne funkcije internet marketinga -analiza oglasa web-portala index.hr, 2011., diplomski rad, diplomski, Hrvatski studiji, Zagreb
CROSBI ID: 506029 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Temeljna obilježja i promotivne funkcije internet marketinga -analiza oglasa web-portala index.hr
(Basic features and promotive functions of the internet marketing – analysis on advertising of web-portal index.hr)
Autori
Lazić, Sanja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Hrvatski studiji
Mjesto
Zagreb
Datum
10.03
Godina
2011
Stranica
48
Mentor
Peračković, Krešimir
Ključne riječi
potrošačko društvo; marketing vrijednosti; internet marketing; oglašavanje; analiza sadržaja
(consumer society; value marketing; internet marketing; advertising; content analysis)
Sažetak
Tema ovog rada su temeljna obilježja i promotivne funkcije Internet marketinga iz sociološke perspektive. Formulirane su dvije skupine ciljeva rada, teorijski i empirijski. Teorijski ciljevi podrazumijevaju temeljiti pregled pojmova koji čine okvir oglašavanja na internetu i bez kojih je teško razumjeti uopće funkciju Internet marketinga, a ta su marketing u širem smislu, tržište kao temeljni okvir te potrošačko društvo kao temeljni uvjet koji generira potražnju. Empirijski ciljevi rada su istražiti koliko je učestalo pojavljivanje reklama na portalu index.hr koji slovi za jedan od najčitanijh hrvatskih portala, zatim u koje kategorije možemo svrstati zabilježene reklame, koje kategorije reklama dominiraju, te koje su zajedničke crte svih reklama koje se pojavljuju na portalu. Dobiveni podaci mogu dati informacije o ciljanom čitateljstvu tog portala, te općenito informacije o reklamama koje se pojavljuju na jednom od najčitanijih hrvatskih portala. Kao izvor podataka je korišten Internet portal index.hr. Popisivane su reklame sa fiksnim pozicijama sa najčitanijih dijelova portala - naslovnice portala, naslovnice rubrike vijesti, naslovnice rubrike sport i naslovnice rubrike xmag. Popisivanje reklama je obavljeno od 7.12. do 31.12. 2010., jednom dnevno u 21h. Njihova analiza je pokazala da su reklame koje se pojavljuju na Internet portalu raznolike, no ipak pomno osmišljene da zainteresiraju ciljano čitateljstvo koje se koristi mrežom i redovito prati index.hr (npr. najzastupljenija je kategorija tehnologija jer se pretpostavlja se da osobe koje koriste Internet, a njega svrstavamo u najmoderniju tehnologiju, koriste i ostalu modernu tehnologiju, te su im stoga reklame za tehnološke proizvode interesantne, dok su reklame za hranu vrlo malo zastupljene, a reklame za proizvode za čišćenje nisu uopće zastupljene). Također, autori reklama najčešće u reklamama koriste riječi akcija, popust, najveći, najbolji, novo i brzo, čime psihološki djeluju na ljude u cilju bolje prodaje proizvoda. Ovo istraživanje, kao jedno od prvih kod nas, ne pruža mogućnosti nekih općih zaključaka o toj temi, no daje neke od temeljnih uvida kako funkcionira internet oglašavanje i koji sadržaji se najviše nude i na koje načine. A time može postati i polazišna osnova za neka veća istraživanja i komparativne analize sadržaja različitih oglasa na različitim, kako internetskim tako i ostalim medijima.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Sociologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
194-1941560-1549 - Kulture konzumerizma i održivosti: globalni izazovi socio-kulturnom razvoju RH (Čolić, Snježana, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, Zagreb,
Fakultet hrvatskih studija, Zagreb
Profili:
Krešimir Peračković
(mentor)