Pregled bibliografske jedinice broj: 506026
KEKS – kratki edukacijski knjižnični seminari, primjer poučavanja korisnika Knjižnice instituta “Ruđer Bošković” u Zagrebu
KEKS – kratki edukacijski knjižnični seminari, primjer poučavanja korisnika Knjižnice instituta “Ruđer Bošković” u Zagrebu // Vjesnik bibliotekara Hrvatske, 53 (2010), 3/4; 73-86 (domaća recenzija, članak, stručni)
CROSBI ID: 506026 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
KEKS – kratki edukacijski knjižnični seminari, primjer poučavanja korisnika Knjižnice instituta “Ruđer Bošković” u Zagrebu
(KEKS - a short educational library seminars, an example of user education at Ruđer Bošković Institute Library in Zagreb)
Autori
Pažur, Ivana ; Macan, Bojan
Izvornik
Vjesnik bibliotekara Hrvatske (0507-1925) 53
(2010), 3/4;
73-86
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, stručni
Ključne riječi
KEKS ; poučavanje korisnika ; Knjižnica Instituta “Ruđer Bošković” Zagreb
(KEKS ; user education ; Ruđer Bošković Institute Library Zagreb)
Sažetak
Među mnogobrojnim tradicionalnim i novim knjižničnim ulogama u suvremenom društvu, poučavanje se zasigurno ubraja u jednu od važnijih. Osim što knjižnica korisnicima pruža mnogobrojne izvore informacija, različitim vidovima poučavanja nastoji ih osposobiti i za brzo i lako korištenje tih izvora, poglavito u digitalnom obliku. Knjižnica Instituta “Ruđer Bošković” prepoznala je važnost poučavanja korisnika još 2003. godine, kada je pokrenula Kratke edukacijske knjižnične seminare poznate pod kraćim nazivom KEKS. KEKS-i su bili koncipirani kao polusatni seminari koje su vodili djelatnici Knjižnice, a održavali su se u prostorijama pojedinih zavoda/laboratorija, kamo su djelatnici Knjižnice odlazili na poziv znanstvenika, zajedno s potrebnom opremom za izvođenje seminara. Ponuđene teme bile su prilagođene tadašnjim potrebama znanstvenika na Institutu i informacijskim trendovima u znanstvenoj zajednici, a ticale su se pretraživanja baza podataka, izrade Power point prezentacija i postera, korištenja elektro ničkih časopisa te usluga međuknjižnične posudbe. Nakon stanke od dvije godine, 2006. godine pokrenut je novi ciklus seminara s aktualnim temama, no odaziv znanstvenika nije bio zadovoljavajući. Nakon spomenuta dva ciklusa KEKS-a, poučavanje korisnika održa vanoje sporadično na zahtjev pojedinih korisnika, ponekad čak i u sklopu poslijediplomskog studija. Najnoviji ciklus seminara započeo je tijekom 2010. godine, ovaj put u ponešto izmijenjenoj koncepciji. Odustalo se od odlazaka u prostorije pojedinih laboratorija/zavoda jer su se pri održavanju prethodnih KEKS-a uočili pojedini nedostaci takve metodologije održa vanja poučavanja te se produžilo trajanje pojedinih seminara. Naime, umjesto dotadašnjih polusatnih predavanja, uvedene su radionice u trajanju od sat i pol, te četrdeset i pet minutna predavanja, a KEKS-i su se održavali dvaput mjesečno u prostorijama Knji žnice na unaprijed pripremljenoj računalnoj opremi. Broj polaznika je ograničen na najviše deset kako bi bio omogućen individualiziran pristup svakom polazniku. Tematika KEKS-a je ponovno osvježena u skladu s trenutnim aktualnostima u svijetu znanstvenih informacija i procjenama potreba korisnika. Tako su teme novih KEKS-a obuhvaćale područje pretraživanja znanstvenih informacija (elektroničkih časopisa, baza podataka, knjižničnih kataloga), citatnih analiza i korištenja programa za bibliografsko upravljanje (Zotero). U posljednjem ciklusu održana su dvadeset i četiri seminara. S ciljem analiziranja njihove kvalitete, te utvrđivanja novih tema koje zanimaju korisnike, prišlo se njihovom anketiranju. Dosadašnji rezultati pokazuju iznimno zadovoljstvo i velik interes korisnika.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Institut "Ruđer Bošković", Zagreb
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Scopus
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- LISA: Library and Information Science Abstracts
- nformation Science Abstracts (ISA), PASCAL: Sciences de l' Information, Documentation, Scopus