Pregled bibliografske jedinice broj: 505870
Kompetencija odgojitelja i autonomija djeteta
Kompetencija odgojitelja i autonomija djeteta // Interakcija odrasli - dijete i autonomija djeteta : zbornik radova sa znanstvenog kolokvija s međunarodnim sudjelovanjem / Babić, Nada ; Krstović, Jasna (ur.).
Osijek: Visoka učiteljska škola u Osijeku ; Visoka učiteljska škola u Rijeci, 2000. str. 143-150 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), stručni)
CROSBI ID: 505870 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kompetencija odgojitelja i autonomija djeteta
(Competencies of educators and child autonomy)
Autori
Mlinarević, Vesnica
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), stručni
Izvornik
Interakcija odrasli - dijete i autonomija djeteta : zbornik radova sa znanstvenog kolokvija s međunarodnim sudjelovanjem
/ Babić, Nada ; Krstović, Jasna - Osijek : Visoka učiteljska škola u Osijeku ; Visoka učiteljska škola u Rijeci, 2000, 143-150
ISBN
953-6456-13-3
Skup
Znanstveni kolokvij Interakcija odrasli - dijete i autonomija djeteta (1999 ; Osijek)
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 18.11.1999. - 19.11.1999
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
uloga odgojitelja; demokratizacija društva; autonomija
(the role of educators; the democratization of society; autonomy)
Sažetak
Demokratizacija društva bitno mijenja ulogu odgojitelja od izvršitelja programa i "prenositelja" znanja do stvaratelja i interpretatora programa koji organizira okruženje i djetetovo učenje uz primjereno vođenje i posredovanje. Navedene promjene uvjetuju i novo shvaćanje odgojiteljeve kompetencije - opseg i vrsnoća znanja i vještina uz sposobnost propitivanja osobne odgojne prakse. Kompetencija, stručnost omogućuje odgojitelju autonomno promišljanje odgojno-obrazovnih ciljeva ; samostalni izbor i odluke o načinima ponašanja kao i učinkovitiju komunikaciju s djetetom, roditeljima i suradnicima. Razumijevanje djetetova razvoja, uvažavanje njegovih potreba i mogućnosti osnova su odgojiteljeve stručne kompetencije. Njoj pripada i sklop komunikacijsko-interakcijskih znanja i vještina. Visoko mjesto autonomije kao vrijednosti u odgojiteljevoj implicitnoj pedagogiji i odgojiteljeva kompetencija temeljne su pretpostavke razvoja autonomije predškolskog djeteta.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek
Profili:
Vesnica Mlinarević
(autor)