Pregled bibliografske jedinice broj: 50572
Poslovno ponašanje i neformalne institucije: Koliko je poslovna etika važna?
Poslovno ponašanje i neformalne institucije: Koliko je poslovna etika važna? // Marketing i razvoj / Grbac, Bruno (ur.).
Rijeka: Ekonomski fakultet Sveučilišta u Rijeci, 2000. str. 139-157 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 50572 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Poslovno ponašanje i neformalne institucije: Koliko je poslovna etika važna?
(Business Behavior and Informal Institutions: How Important is Business Ethics)
Autori
Vehovec, Maja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Marketing i razvoj
/ Grbac, Bruno - Rijeka : Ekonomski fakultet Sveučilišta u Rijeci, 2000, 139-157
Skup
Marketing i razvoj
Mjesto i datum
Rijeka, Hrvatska, 07.12.2000
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
neformalne institucije; poslovna etika; povjerenje; transakcijski troškovi; društveni kapital
(Informal Institutions; Business Ethics; Trust; Transactional Expences; Public Asset)
Sažetak
Rad se temelji na novoj institucionalnoj ekonomskoj teoriji koja smatra da je uloga formalinh i neformalnih institucija, te njihove interakcije, ključna za stvaranje bogatstva, odnosno za gospodarski rast. Ovo istraživanje je usredotočeno na segment neformalnih normi ponašanja koji se odnosi na poslovnu etiku.
Rezultati terenskog istraživanja koje je provedeno na uzorku populacije poslovnih ljudi pokazuju da poslovni ljudi imaju jasne etičke stavove, ali je percecija etičnosti više izražena kod grupe rukovodioca od grupe izvršioca. Većina ispitanika žrtvuje osobnu etiku za poslovne ciljeve zbog oprtunističkog ponašanja, a ponašanje srednje dobne skupine se značajno razlikuje u odnosu na etičke dileme u konkretnim poslovnim situacijama od ostalih dobnih skupina. Nameće zaključak da je poslovno povjerenje nedovoljno razvijeno i da se etičkim normama ne daje ona težina koju bi trebala imati u poslovnom ponašanju.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija