Pregled bibliografske jedinice broj: 505686
Procjene odgojitelja o učestalosti ADHD-a u predškolskoj dobi
Procjene odgojitelja o učestalosti ADHD-a u predškolskoj dobi, 2010., diplomski rad, preddiplomski, Učiteljski fakultet, Osijek
CROSBI ID: 505686 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Procjene odgojitelja o učestalosti ADHD-a u predškolskoj dobi
(Estimates of Educators on the Frequency of ADHD in Preschool Age)
Autori
Škrobo, Svijetlana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, preddiplomski
Fakultet
Učiteljski fakultet
Mjesto
Osijek
Datum
20.09
Godina
2010
Stranica
23
Mentor
Mlinarević, Vesnica
Neposredni voditelj
Romstein, Ksenija
Ključne riječi
ADHD; odgojitelji; procjena; djeca predškolske dobi; institucionalni predškolski odgoj
(ADHD; educators; assessment; preschool children; institutional Preschool)
Sažetak
Uvidom u suvremenu pedagošku literaturu može se zamijetiti kako ADHD (Attention Deficit/Hyperactivity Disorder)okupira pažnju mnogih teoretičara i praktičara. Motorički nemir, kratkotrajna pozornost i impulzivnost najčešće su spominjani, ali isto tako i najčešće osporavani, simptomi ADHD-a. Neki autori ADHD vide kao svojevrsnu "suvremenu bolest" koja je, zapravo, odraz socijalnog položaja djeteta. Drugi ga, pak, svrstavaju u razvojne poteškoće djece predškolske dobi te nude djeci i roditeljima mnoge oblike terapija (uključujući i medikamentoznu)kako bi se navedena teškoća prevladala. S obzirom na to da u pedagoškoj literaturi ADHD svrstava u teškoće koje se mogu relativno rano utvrditi (već tijekom predškolskoga razdoblja) te da odgojitelji sve češće određenu djecu procjenjuju kao "hiperaktivnu", čini se vrijednim i pedagoški opravdanim govoriti o odgojiteljskom viđenju ADHD- a. Stoga će se u ovome radu iznijeti viđenja odgojitelja o ADHD-u te njihove procjene o učestalosti ADHD-a u djece predškolske dobi.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek