Pregled bibliografske jedinice broj: 505631
Komunikacijski model govornih vježbi u osnovnoj školi : doktorska disertacija
Komunikacijski model govornih vježbi u osnovnoj školi : doktorska disertacija, 2010., doktorska disertacija, Filozofski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 505631 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Komunikacijski model govornih vježbi u osnovnoj školi : doktorska disertacija
(Communication model of oral exercises in elementary school)
Autori
Bakota, Lidija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
21.09
Godina
2010
Stranica
254
Mentor
Vodopija, Irena
Ključne riječi
hrvatski jezik; jezično izražavanje; govorne vježbe; komunikacijski model govornih vježbu u osnovnoj školi
(Croatian language; linguistic expressing; oral exercises; communication model of oral exercises in elementary school)
Sažetak
Učenje jezika podrazumijeva razvijanje komunikacijskih sposobnosti koje u sebe uključuju tri podsposobnosti: jezičnu (lingvističku), društvenojezičnu (sociolingvističku) i uporabnu (pragmatičku) sposobnost. U radu se pristupilo istraživanju sadržaja govornih vježbi u nastavi hrvatskoga jezika odnosno jezičnoga izražavanja u osnovnoj školi. Usporedna je analiza sadržaja govornih vježbi u udžbenicima (tiskanima zaključno s 2006. godinom s udžbenicima nove generacije tiskanim u 2007. i prilagođeni zahtjevima Hrvatskoga nacionalnog obrazovnog standarda za osnovnu školu) pokazala nedovoljnu zastupljenost komunikacijskih sadržaja govornih vježbi. U radu je provedena i usporedna analiza nastavnih planova i programa (Nastavni plan i program za osnovnu školu (1999.-2006.) i Nastavni plan i program za osnovnu školu (2006./2007.). Analiza je nastavnih planova i programa za osnovnu školu u predmetu Hrvatski jezik pokazala potrebu uvođenja komunikacijskih sadržaja govornih vježbi u nastavu jezičnoga izražavanja. U radu se stoga predlažu sadržajne dopune Nastavnoga plana i programa za osnovnu školu za predmet Hrvatski jezik, nastavno područje jezično izražavanje, komunikacijskim sadržajima govornih vježbi. U radu je predstavljen i Komunikacijski model govornih vježbi.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb