Pregled bibliografske jedinice broj: 505630
Jesu li časopisi za djecu i mladež promicatelji jezične kulture
Jesu li časopisi za djecu i mladež promicatelji jezične kulture // Rano učenje hrvatskoga jezika 4
Zagreb, Hrvatska: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2011. (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 505630 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Jesu li časopisi za djecu i mladež promicatelji jezične kulture
(Do menagers for childern and teenagers reflect language policy)
Autori
Vodopija, Irena ; Bakota, Lidija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Skup
Rano učenje hrvatskoga jezika 4
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 11.11.2011. - 13.11.2011
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
jezična kultura; jezični purizam; strane riječi
(language policy; puritanism; foreign words)
Sažetak
Pod jezičnom se kulturom misli dvoje: briga za jezičnu čistoću te prilagodba komunikacije javnoj (službenoj) i privatnoj uporabi. Purizam kao univerzalna značajka standardiziranih jezika u oprjeci je spram sithijskoga, neprimjerenoga i neutemeljenoga preuzimanja stranih riječi i njihovoga neprilagođavanja pravilima hrvatskoga standardnog jezika. Stilsko raslojavanje također je sinonim za jezičnu kulturu. Ono podrazumijeva biranje jezičnih izraza koji odgovaraju komunikacijskoj situaciji (govornoj i/ili pisanoj) i njezinim sudionicima. Stilska se iznijansiranost ogleda u polifunkcionalnom karakteru standardnoga jezika. U radu se kritički preispituje nemotivirana zastupljenost stranih riječi u časopisima namijenjenima mladima. Izloženost jezičnim izrazima neprilagođenima hrvatskom standardnom jeziku neizravno upućuje na njihovu nefunkcionalnu i neprimjerenu uporabu u govornoj i/ili pisanoj komunikaciji u mlađih govornika. Slaba jezična kultura djece školske dobi odraz je, između ostaloga, i čitanja tekstova udaljenih od jezične čistoće i polifunkcionalne iznijansiranosti primjerene hrvatskom kao standardnom jeziku.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek