Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 505545

Utemeljenje i rad školskih knjižnica u Hrvatskoj do kraja XIX. stoljeća


Munjiza, Emer; Kragulj, Snježana
Utemeljenje i rad školskih knjižnica u Hrvatskoj do kraja XIX. stoljeća // Život i škola : časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja, LVI (2010), 23; 153-168 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, stručni)


CROSBI ID: 505545 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Utemeljenje i rad školskih knjižnica u Hrvatskoj do kraja XIX. stoljeća
(Fundation and work of school libraries in Croatia by the end of the 19th century)

Autori
Munjiza, Emer ; Kragulj, Snježana

Izvornik
Život i škola : časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja (0044-4855) LVI (2010), 23; 153-168

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, stručni

Ključne riječi
školske knjižnice: učiteljske i učeničke; produžno obrazovanje učitelja
(school libraries for teachers and pupils; prolonged teacher education)

Sažetak
Autori su istražili pojavu i djelovanje školskih knjižnica u Hrvatskoj u drugoj polovini XIX. stoljeća. Utemeljenje školskih knjižnica vezano je uz osiguranje potrebnih i nužnih preduvjeta: državnog organiziranog školstva, pojave tiska i nakladništva, osnivanje stručnih udruga, izdavanje pedagogijske literature i pedagogijske periodike. Unutar školskih knjižnica moguće je razlikovati knjižnice za učitelje i knjižnice za učenike. Knjižnice za učitelje bile su u funkciji osiguravanja uvjeta za produžno obrazovanje učitelja kao i prosvjećivanje puka na školskom području. Učeničke knjižnice poticale su čitalačku kulturu učenika, uvodile učenike u samostalne oblike učenja. Učeničke knjižnice trebale su djelovati na ukupni učenički razvoj: spoznajni, moralni, estetski i doživljajni. U tadašnjim knjižnicama nema stručnih knjižničara, no i pored toga postepeno se stvara jedinstvena metodologija klasificiranja, katalogiziranja i posuđivanja knjiga. Školske knjižnice imale su vrlo značajnu odgojno-obrazovnu ulogu i široke mogućnosti na području svestranog odgoja i obrazovanja.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek

Profili:

Avatar Url Snježana Dubovicki (autor)

Avatar Url Emer Munjiza (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada Hrčak

Citiraj ovu publikaciju:

Munjiza, Emer; Kragulj, Snježana
Utemeljenje i rad školskih knjižnica u Hrvatskoj do kraja XIX. stoljeća // Život i škola : časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja, LVI (2010), 23; 153-168 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, stručni)
Munjiza, E. & Kragulj, S. (2010) Utemeljenje i rad školskih knjižnica u Hrvatskoj do kraja XIX. stoljeća. Život i škola : časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja, LVI (23), 153-168.
@article{article, author = {Munjiza, Emer and Kragulj, Snje\v{z}ana}, year = {2010}, pages = {153-168}, keywords = {\v{s}kolske knji\v{z}nice: u\v{c}iteljske i u\v{c}eni\v{c}ke, produ\v{z}no obrazovanje u\v{c}itelja}, journal = {\v{Z}ivot i \v{s}kola : \v{c}asopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja}, volume = {LVI}, number = {23}, issn = {0044-4855}, title = {Utemeljenje i rad \v{s}kolskih knji\v{z}nica u Hrvatskoj do kraja XIX. stolje\'{c}a}, keyword = {\v{s}kolske knji\v{z}nice: u\v{c}iteljske i u\v{c}eni\v{c}ke, produ\v{z}no obrazovanje u\v{c}itelja} }
@article{article, author = {Munjiza, Emer and Kragulj, Snje\v{z}ana}, year = {2010}, pages = {153-168}, keywords = {school libraries for teachers and pupils, prolonged teacher education}, journal = {\v{Z}ivot i \v{s}kola : \v{c}asopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja}, volume = {LVI}, number = {23}, issn = {0044-4855}, title = {Fundation and work of school libraries in Croatia by the end of the 19th century}, keyword = {school libraries for teachers and pupils, prolonged teacher education} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font