Pregled bibliografske jedinice broj: 505497
Posjeduju li budući učitelji interkulturalne kompetencije za rad u izvannastavnim aktivnostima
Posjeduju li budući učitelji interkulturalne kompetencije za rad u izvannastavnim aktivnostima // Obrazovanje za interkulturalizam : zbornik radova = Intercultural education : proceedings / Peko, Anđelka ; Sablić, Marija ; Jindra, Ranka (ur.).
Osijek: Učiteljski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku ; Nansen dijalog centar Osijek, 2010. str. 151-167 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 505497 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Posjeduju li budući učitelji interkulturalne kompetencije za rad u izvannastavnim aktivnostima
(Do Future teachers Posses Intercultural Competencies to Work in Extra - Curricular Activities)
Autori
Mlinarević, Vesnica ; Brust Nemet, Maja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Obrazovanje za interkulturalizam : zbornik radova = Intercultural education : proceedings
/ Peko, Anđelka ; Sablić, Marija ; Jindra, Ranka - Osijek : Učiteljski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku ; Nansen dijalog centar Osijek, 2010, 151-167
ISBN
978-953-6965-21-2
Skup
2. Međunarodna znanstvena konferencija Obrazovanje za interkulturalizam = 2nd International Scientific Conference Intercultural education
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 30.09.2010. - 01.10.2010
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
interkulturalnost ; kompetencije ; studenti ; učiteljski studiji ; izvannastavne aktivnosti
(interculturalism ; competencies ; students ; teacher education ; extracurricular activities)
Sažetak
Razvoj interkulturalnih kompetencija osjetljiv je i cjeloživotni proces. Osposobljavanje osobe za suživot u multikulturnom okružju pedagoški je zadatak. S njim valja započeti već u dječjem vrtiću i osnovnoj školi s procesom socijalizacije te odgoja i obrazovanja, a nastavlja se tijekom cjeloživotnoga obrazovanja. Značajnu ulogu u tom procesu imaju škole i učiteljski fakulteti koji obrazuju buduće učitelje-glavne pokretače i medijatore u stjecanju interkulturalnih sadržaja i vrednota. Promicanjem interkulturalnih sadržaja unutar kolegija na učiteljskim studijima omogućava se osvješćivanje budućih učitelja o važnosti stvaranja interkulturalnih kompetencija koje su neophodne za interakciju s učenicima. Stečene interkulturalne kompetencije budući će učitelji implementirati u cjelokupan odgojno-obrazovni proces, a posebno unutar izvannastavnih aktivnosti - terenske nastave, međuškolskih projekata, školskih svečanosti, natjecanja i međunarodnih manifestacija. Obogaćeni interkulturalnim sadržajima tijekom studija i neformalnoga obrazovanja učitelji će moći poticati učenike na promoviranje i oblikovanje stava otvorenosti prema drugima, promicati jednakost i međusobno uvažavanje u cjelokupnoj društvenoj zajednici. U radu su analizirani sadržaji integriranih preddiplomskih i diplomskih petogodišnjih sveučilišnih studijskih programa za školskoga učitelja s Učiteljskih fakulteta u Osijeku, Rijeci, Zadru i Splitu. Ispitani su također stavovi studenata Učiteljskog fakulteta u Osijeku o važnosti stečenih interkulturalnih kompetencija koje pružaju mogućnosti ostvarivanja uspješnije komunikacije, empatije te smanjenje predrasuda, stereotipa i diskriminacije u odgojno-obrazovnim ustanovama i šire. Radom se želi poticati svijest studenata učiteljskoga studija o promicanju kulturalnih, ali i interkulturalnih vrijednosti i vještina koje će primjenjivati u nastavi i izvannastavnim aktivnostima.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
Napomena
Zbornik je indeksiran u bazi ERIC.
POVEZANOST RADA
Projekti:
MZOS-245-1221170-1041 - Potreba novog položaja učenika u nastavi i izvan nastave (Peko, Anđelka, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek