Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 505497

Posjeduju li budući učitelji interkulturalne kompetencije za rad u izvannastavnim aktivnostima


Mlinarević, Vesnica; Brust Nemet, Maja
Posjeduju li budući učitelji interkulturalne kompetencije za rad u izvannastavnim aktivnostima // Obrazovanje za interkulturalizam : zbornik radova = Intercultural education : proceedings / Peko, Anđelka ; Sablić, Marija ; Jindra, Ranka (ur.).
Osijek: Učiteljski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku ; Nansen dijalog centar Osijek, 2010. str. 151-167 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


CROSBI ID: 505497 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Posjeduju li budući učitelji interkulturalne kompetencije za rad u izvannastavnim aktivnostima
(Do Future teachers Posses Intercultural Competencies to Work in Extra - Curricular Activities)

Autori
Mlinarević, Vesnica ; Brust Nemet, Maja

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
Obrazovanje za interkulturalizam : zbornik radova = Intercultural education : proceedings / Peko, Anđelka ; Sablić, Marija ; Jindra, Ranka - Osijek : Učiteljski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku ; Nansen dijalog centar Osijek, 2010, 151-167

ISBN
978-953-6965-21-2

Skup
2. Međunarodna znanstvena konferencija Obrazovanje za interkulturalizam = 2nd International Scientific Conference Intercultural education

Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 30.09.2010. - 01.10.2010

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
interkulturalnost ; kompetencije ; studenti ; učiteljski studiji ; izvannastavne aktivnosti
(interculturalism ; competencies ; students ; teacher education ; extracurricular activities)

Sažetak
Razvoj interkulturalnih kompetencija osjetljiv je i cjeloživotni proces. Osposobljavanje osobe za suživot u multikulturnom okružju pedagoški je zadatak. S njim valja započeti već u dječjem vrtiću i osnovnoj školi s procesom socijalizacije te odgoja i obrazovanja, a nastavlja se tijekom cjeloživotnoga obrazovanja. Značajnu ulogu u tom procesu imaju škole i učiteljski fakulteti koji obrazuju buduće učitelje-glavne pokretače i medijatore u stjecanju interkulturalnih sadržaja i vrednota. Promicanjem interkulturalnih sadržaja unutar kolegija na učiteljskim studijima omogućava se osvješćivanje budućih učitelja o važnosti stvaranja interkulturalnih kompetencija koje su neophodne za interakciju s učenicima. Stečene interkulturalne kompetencije budući će učitelji implementirati u cjelokupan odgojno-obrazovni proces, a posebno unutar izvannastavnih aktivnosti - terenske nastave, međuškolskih projekata, školskih svečanosti, natjecanja i međunarodnih manifestacija. Obogaćeni interkulturalnim sadržajima tijekom studija i neformalnoga obrazovanja učitelji će moći poticati učenike na promoviranje i oblikovanje stava otvorenosti prema drugima, promicati jednakost i međusobno uvažavanje u cjelokupnoj društvenoj zajednici. U radu su analizirani sadržaji integriranih preddiplomskih i diplomskih petogodišnjih sveučilišnih studijskih programa za školskoga učitelja s Učiteljskih fakulteta u Osijeku, Rijeci, Zadru i Splitu. Ispitani su također stavovi studenata Učiteljskog fakulteta u Osijeku o važnosti stečenih interkulturalnih kompetencija koje pružaju mogućnosti ostvarivanja uspješnije komunikacije, empatije te smanjenje predrasuda, stereotipa i diskriminacije u odgojno-obrazovnim ustanovama i šire. Radom se želi poticati svijest studenata učiteljskoga studija o promicanju kulturalnih, ali i interkulturalnih vrijednosti i vještina koje će primjenjivati u nastavi i izvannastavnim aktivnostima.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija

Napomena
Zbornik je indeksiran u bazi ERIC.



POVEZANOST RADA


Projekti:
MZOS-245-1221170-1041 - Potreba novog položaja učenika u nastavi i izvan nastave (Peko, Anđelka, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek

Profili:

Avatar Url Vesnica Mlinarević (autor)

Avatar Url Maja Brust Nemet (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada files.eric.ed.gov

Citiraj ovu publikaciju:

Mlinarević, Vesnica; Brust Nemet, Maja
Posjeduju li budući učitelji interkulturalne kompetencije za rad u izvannastavnim aktivnostima // Obrazovanje za interkulturalizam : zbornik radova = Intercultural education : proceedings / Peko, Anđelka ; Sablić, Marija ; Jindra, Ranka (ur.).
Osijek: Učiteljski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku ; Nansen dijalog centar Osijek, 2010. str. 151-167 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
Mlinarević, V. & Brust Nemet, M. (2010) Posjeduju li budući učitelji interkulturalne kompetencije za rad u izvannastavnim aktivnostima. U: Peko, A., Sablić, M. & Jindra, R. (ur.)Obrazovanje za interkulturalizam : zbornik radova = Intercultural education : proceedings.
@article{article, author = {Mlinarevi\'{c}, Vesnica and Brust Nemet, Maja}, year = {2010}, pages = {151-167}, keywords = {interkulturalnost, kompetencije, studenti, u\v{c}iteljski studiji, izvannastavne aktivnosti}, isbn = {978-953-6965-21-2}, title = {Posjeduju li budu\'{c}i u\v{c}itelji interkulturalne kompetencije za rad u izvannastavnim aktivnostima}, keyword = {interkulturalnost, kompetencije, studenti, u\v{c}iteljski studiji, izvannastavne aktivnosti}, publisher = {U\v{c}iteljski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku ; Nansen dijalog centar Osijek}, publisherplace = {Osijek, Hrvatska} }
@article{article, author = {Mlinarevi\'{c}, Vesnica and Brust Nemet, Maja}, year = {2010}, pages = {151-167}, keywords = {interculturalism, competencies, students, teacher education, extracurricular activities}, isbn = {978-953-6965-21-2}, title = {Do Future teachers Posses Intercultural Competencies to Work in Extra - Curricular Activities}, keyword = {interculturalism, competencies, students, teacher education, extracurricular activities}, publisher = {U\v{c}iteljski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku ; Nansen dijalog centar Osijek}, publisherplace = {Osijek, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font