Pregled bibliografske jedinice broj: 50509
Scholastic and Newtonian Context of Bošković's Concept of force
Scholastic and Newtonian Context of Bošković's Concept of force // Studia historiae philosophiae Croaticae, 4 (1999), 4; 107-123 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 50509 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Scholastic and Newtonian Context of Bošković's Concept of force
(Scholastic and Newtonian Context of Bošković's Concept of Force)
Autori
Škarica, Dario
Izvornik
Studia historiae philosophiae Croaticae (0353-9482) 4
(1999), 4;
107-123
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
force; cause; condition; distance; scholasticism; Newton; Bošković
Sažetak
Članak nastoji upozoriti na neke skolastičke i newtonovske momente u Boškovićevu poimanju sile. Pritom se pod skolastikom razumije isusovačka skolastika s konca sedamnaestog i tijekom osamnaestog stoljeća. Autor zaključuje, prvo, da je Boškovićevo razlikovanje između sile (kao actus secundus) i potencije (kao actus primus) skolastičkoga podrijetla, drugo, da je Boškovićevo poimanje te sile (tog actus secundus) kao određenosti (determinatio), nasuprot stvarnom, fizičkom djelovanju, izrazito newtonovskog podrijetla, treće, da - u skladu sa skolastičkim pojmom počela - u Boškovićevoj prirodnoj filozofiji treba udaljenost među tijelima shvatiti upravo kao počelo njihovih uzajamnih sila.
Izvorni jezik
Engleski
Znanstvena područja
Filozofija
POVEZANOST RADA