Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 504785

Izazovi suvremenog društva za socijalni rad u obrazovanju


Berc, Gordana
Izazovi suvremenog društva za socijalni rad u obrazovanju // Socijalni rad i borba protiv siromaštva i socijalne isključenosti : profesionalna usmjerenost zaštiti i promicanju ljudskih prava : knjiga sažetaka / Žitnik, Marijana ; Leutar, Zdravka ; Miljenović, Ana ; Buljevac, Marko (ur.).
Mostar, 2010. str. 123-123 (poster, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 504785 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Izazovi suvremenog društva za socijalni rad u obrazovanju
(The challenges of Modern Society for Social Work within Educational System)

Autori
Berc, Gordana

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
Socijalni rad i borba protiv siromaštva i socijalne isključenosti : profesionalna usmjerenost zaštiti i promicanju ljudskih prava : knjiga sažetaka / Žitnik, Marijana ; Leutar, Zdravka ; Miljenović, Ana ; Buljevac, Marko - Mostar, 2010, 123-123

Skup
Socijalni rad i borba protiv siromaštva i socijalne isključenosti : profesionalna usmjerenost zaštiti i promicanju ljudskih prava

Mjesto i datum
Mostar, Bosna i Hercegovina, 20.10.2010. - 23.10.2010

Vrsta sudjelovanja
Poster

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
suvremeno društvo; učenik; škola; obitelj; socijalni rad
(contemporary society; pupils; school; family; social work)

Sažetak
Rad se bavi razmatranjem uloge struke socijalnog rada unutar sustava odgoja i obrazovanja, a s naglaskom na rad s učenicima, njihovim roditeljima, nastavnicima i širom lokalnom zajednicom u svrhu smanjivanja djelovanja rizičnih činitelja i njihovih posljedica tijekom odrastanja djece i mladih. Cilj rada je razmotriti izazove socijalnog rada u kontekstu nepovoljnog djelovanja karakteristika suvremenog društva na djecu i mlade. Stalne promjene u suvremenom društvu donose određene rizike, pa je Beck (1992) takvo društvo nazvao «društvom rizika» (Piko i Vazsonyi, 2004:719). Istraživanja koja su se bavila proučavanjem različitih oblika neprihvatljivog ponašanja djece i mladih pokazala su da se radi o određenoj vrsti sindroma poremećaja u ponašanju koji je čvrsto povezan s karakteristikama modernog društva (Ary i sur., 1999., Deković, 1999.). Takvi oblici ponašanja nastaju kao posljedica negativnih okolnosti na razini: obitelji, škole, grupe vršnjaka, šire zajednice. Izvori rizika mogu biti nesređene obiteljske prilike, odgojna zapostavljenost, siromaštvo, nezdrava socijalna sredina, dosada, loše društvo, utjecaj ulice, zlouporaba sredstava ovisnosti i drugo. Zakazivanje izvora zaštite poput roditelja, odgajatelja, učitelja, stručnih timova u školi, lokalne i šire društvene zajednice potiču djelovanje rizičnih činitelja na razvoj djece i mladih (Maragunić, 2003.). Socijalni rad u obrazovanju je specijalizirana djelatnost usmjerena pomaganju učenicima u njihovom školovanju te poticanju njihovih razvojnih potencijala. U tom smislu je povezivanje rada škole, obitelji učenika i lokalne zajednice iznimno važno kako bi se stvorile pretpostavke za uspješno obrazovanje te zdravi rast i razvoj djece i mladih (NASW, 2002). Time je školski socijalni radnik prepoznat kao stručnjak koji se u svom profesionalnom radu bavi školskim, obiteljskim, psiho-socijalnim i drugim problemima koji opterećuju učenika, upoznaje se s njegovom obitelji i njezinim modelima funkcioniranja te uključuje resurse lokalne zajednice za prevladavanje tih problema kako bi se učeniku i njegovoj obitelji omogućili povoljniji uvjeti života (Wulfers, 2005). U tom kontekstu se uloga i djelovanje socijalnog radnika baziraju na poticanju promjena u obitelji kroz osnaživanje potencijala učenika za njegovu uspješnu socijalizaciju, jačanje izvora obiteljske otpornosti obitelji učenika, na pokretanju resursa lokalne zajednice u svrhu podrške i povezivanja navedenih subjekata s ciljem stvaranja pretpostavki za uspješan socijalni razvoj djece i mladih u suvremenom društvu.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Socijalne djelatnosti



POVEZANOST RADA


Projekti:
066-0661686-1433 - Funkcioniranje i osnaživanje obitelji u rizičnim uvjetima u Republici Hrvatskoj (Blažeka Kokorić, Slavica, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Pravni fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Gordana Berc (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Berc, Gordana
Izazovi suvremenog društva za socijalni rad u obrazovanju // Socijalni rad i borba protiv siromaštva i socijalne isključenosti : profesionalna usmjerenost zaštiti i promicanju ljudskih prava : knjiga sažetaka / Žitnik, Marijana ; Leutar, Zdravka ; Miljenović, Ana ; Buljevac, Marko (ur.).
Mostar, 2010. str. 123-123 (poster, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
Berc, G. (2010) Izazovi suvremenog društva za socijalni rad u obrazovanju. U: Žitnik, M., Leutar, Z., Miljenović, A. & Buljevac, M. (ur.)Socijalni rad i borba protiv siromaštva i socijalne isključenosti : profesionalna usmjerenost zaštiti i promicanju ljudskih prava : knjiga sažetaka.
@article{article, author = {Berc, Gordana}, year = {2010}, pages = {123-123}, keywords = {suvremeno dru\v{s}tvo, u\v{c}enik, \v{s}kola, obitelj, socijalni rad}, title = {Izazovi suvremenog dru\v{s}tva za socijalni rad u obrazovanju}, keyword = {suvremeno dru\v{s}tvo, u\v{c}enik, \v{s}kola, obitelj, socijalni rad}, publisherplace = {Mostar, Bosna i Hercegovina} }
@article{article, author = {Berc, Gordana}, year = {2010}, pages = {123-123}, keywords = {contemporary society, pupils, school, family, social work}, title = {The challenges of Modern Society for Social Work within Educational System}, keyword = {contemporary society, pupils, school, family, social work}, publisherplace = {Mostar, Bosna i Hercegovina} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font