Pregled bibliografske jedinice broj: 504782
Prema novim kompetencijama odgajatelja u učeničkom domu: odgajatelj kao refleksivni praktičar
Prema novim kompetencijama odgajatelja u učeničkom domu: odgajatelj kao refleksivni praktičar // Zimska škola za odgajatelje učeničkih domova Republike Hrvatske
Tuheljske Toplice, 2011. (pozvano predavanje, nije recenziran, pp prezentacija, stručni)
CROSBI ID: 504782 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Prema novim kompetencijama odgajatelja u učeničkom domu: odgajatelj kao refleksivni praktičar
(According to the new competencies of educators in a boarding school: teacher as reflective practitioner)
Autori
Hrvatić, Neven
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, pp prezentacija, stručni
Skup
Zimska škola za odgajatelje učeničkih domova Republike Hrvatske
Mjesto i datum
Tuheljske Toplice, 03.03.2011. - 04.03.2011
Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
kompetncije; dom; refleksivni praktičar; kultura učeničkog doma
(competence; home; reflective practitioner; students' home culture)
Sažetak
Predmetna kompetencija odgajatelja u učeničkim domovima uključuje znanja određenog područja, dok pedagoško-didaktičko-metodička kompetencija obuhvaća znanja i vještine posredovanja znanstvenih spoznaja u realizaciji odgojno-obrazovnih sadržaja. Za odgajatelja u domu posebno je važan istraživački duh i refleksivnost. Odgajatelj kao refleksivni praktičar usmjeren je na identificiranje problema (osposobljavanja odgajatelja za istraživanje odgojne prakse, sudjelovanje u zajedničkim raspravama/diskursima, razvoj u refleksivne praktičare), a odgajatelj kao akcijski istraživač na pronalaženje rješenja (promišljeno, planirano nastojanje da se problem(i) riješi, aktivni svi sudionici). Perspektiva razvoja novih/profesionalnih kompetencija odgajatelja (u odgojnoj praksi) zavisi o kulturi doma. Proces sukonstrukcije domskog kurikuluma ne može se planirati ni propisivati unaprijed, već se dorađuje i mijenja tijekom provedbe, gdje je važna spremnost odgajatelja za snalaženje u nepredvidivim i neočekivanim situacijama, zajedničko istraživanje i socijalni proces koji je jedinstven, neponovljiv i netransferabilan.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
130-1301761-1769 - Interkulturalni kurikulum i obrazovanje na manjinskim jezicima (Hrvatić, Neven, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb
Profili:
Neven Hrvatić
(autor)