Pregled bibliografske jedinice broj: 504745
Prava djeteta i njihovo oživotvorenje u sustavu predškolskog odgoja i obrazovanja
Prava djeteta i njihovo oživotvorenje u sustavu predškolskog odgoja i obrazovanja // Život i škola, 51 (2005), 14; 29-39 (podatak o recenziji nije dostupan, pregledni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 504745 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Prava djeteta i njihovo oživotvorenje u sustavu predškolskog odgoja i obrazovanja
(Children's rights and their implentation in preschool education)
Autori
Mlinarević, Vesnica ; Marušić, Katarina
Izvornik
Život i škola (0044-4855) 51
(2005), 14;
29-39
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni
Ključne riječi
dječja prava ; strategije odgojno-obrazovnog rada u odgoju za dječja prava ; ozračje dječjeg vrtića ; odgojiteljeva uloga ; roditelji
(children's rights ; the atmosphere of the kindergarten ; the role of educators ; parents)
Sažetak
Ljudska prava su dio cjelokupnog života svakog pojedinca, a njihovo ugrožavanje u korjenu je svih problema s kojima se danas suočava suvremeni svijet ; od nasilja, siromaštva, globalizacije, pitanja okoliša, ekonomske nejednakosti i nezakonitosti, pa do sukoba i ratova. Aktualnost teme o pravima djeteta danas je vrlo izražena. Masovni mediji nam omogućuju uvid koliko se i kako danas krše prava djeteta i od kolike je važnosti odgoj za ljudska prava. Suvremena pedagogija ide u smijeru humanističkog odgoja koji svoje temelje polaže na pravima djeteta, a takav pristup odgoju kreće prema demokratizaciji društva. Odgojitelj se nalazi pred velikim izazovima kada je u pitanju njegova odgojiteljska praksa u kontekstu odgoja za dječja prava. Njegov je zadatak pronaći pravu ravnotežu između zahtjeva suvremene pedagogije, potreba djeteta te obitelji iz koje dijete dolazi. Za uspješan odgojni učinak važno je da odgojitelj jača svoju stručnu, komunikacijsku i društvenu sposobnost, stvara pozitivno ozračje u dječjem vrtiću i razvija partnerski odnos s roditeljima. Na osnovi provedene ankete u dječjim vrtićima, zaključujemo da odgojitelji znaju što su prava djeteta i imaju svijest o tome kako bi se ta prava oživotvorila u konteksu vrtića.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek
Profili:
Vesnica Mlinarević
(autor)