Pregled bibliografske jedinice broj: 504276
Metodološka pitanja procesne identifikacije darovitosti
Metodološka pitanja procesne identifikacije darovitosti // A tehetségek szolgálatában/ U službi talenata / Varjú Potrebić, T. ; Lepeš, J. (ur.).
Kanjiža: Regionalni centar za profesionalni razvoj zaposlenih u obrazovanju, 2011. str. 125-135 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 504276 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Metodološka pitanja procesne identifikacije darovitosti
(Process identification of giftedness methodology issues)
Autori
Ivanović, Josip ; Romstein, Ksenija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
A tehetségek szolgálatában/ U službi talenata
/ Varjú Potrebić, T. ; Lepeš, J. - Kanjiža : Regionalni centar za profesionalni razvoj zaposlenih u obrazovanju, 2011, 125-135
ISBN
987-86-88671-00-2
Skup
3. međunarodna konferencija "U službi talenata"
Mjesto i datum
Kanjiža, Srbija, 19.03.2011
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
metodologija ; procesna identifikacija ; darovitost ; normativnost ; razvojna primjerenost
(methodology ; process identification ; giftedness ; normativity ; developmetally appropriation)
Sažetak
Darovitost, kao dosljedno postizanje iznadprosječnih rezultata ili uradaka u jednoj ili više aktivnosti kojima se dijete bavi, u praksi se često sinonimski rabi pri opisivanju tzv. bistre djece ili djece visoke razine kognitivnog funkcioniranja. Darovitost djeteta „potvrđuje“ se različitim načinima, najčešće kumulativnim prikupljanjem djetetovih uradaka te psihološkim testiranjima. Iako se u suvremenoj pedagoškoj literaturi govori o konstruktivističkom pristupu djetetovom razvoju i učenju, najčešće zastupljena definicija darovitosti koja ju tumači kao iznadprosječno djetetovo postignuće i/ili uradak implicitno je bihevioristički orijentirana. Kako bi se u identifikaciji darovitosti pomaknuo fokus pozornosti sa normativnih na kvalitativne aspekte potrebno je propitivanje dominantne socijalne perspektive o darovitosti, postojeće normativne orijentacije u praćenju djetetovog rasta i razvoja te mogućnosti i uvjeta dizajniranja razvojno primjerenih (individualnih) kurikuluma. Suvremeni pedagoški pristup darovitosti govori o potrebi procesne identifikacije darovitosti – praćenja djetetovih postignuća u aktivnostima kojima se bavi, otvara slijedeća pitanja: metodologija praćenja djetetovih aktivnosti i postignuća, (ne)postojanje djetetove autonomije u odabiru aktivnosti kojima se bavi te posebice svrhe praćenja i uporabe dobivenih podataka. Metodologija praćenja uključuje odabir najprikladnije metode prikupljanja podataka, obrade, interpretacije, prezentacije i uporabe prikupljenih podataka. Važno je napomenuti kako „uporaba“ identificirane darovitosti zadire, između ostaloga, i u područje etike - hoće li se djetetova darovitost iskoristiti za promidžbu škole, učitelja, lokalne zajednice... ili će se ona socijalno podržavati u smjeru djetetove samoaktualizacije. Stoga će se u ovome radu propitati metodološka pitanja procesne identifikacije darovitosti, kao preduvjeta razvojno primjerenom pristupu darovitom djetetu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
Napomena
Citiran u cobiss.sr.id
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek
Profili:
Ksenija Romstein
(autor)