Pregled bibliografske jedinice broj: 504270
Vrijednosni sustav roditelja i odgojitelja i ostvarivanje kontinuiteta odgojne prakse
Vrijednosni sustav roditelja i odgojitelja i ostvarivanje kontinuiteta odgojne prakse // Susret pedagoga Hrvatske (8 ; 2010)
Osijek, Hrvatska, 2010. (predavanje, nije recenziran, neobjavljeni rad, stručni)
CROSBI ID: 504270 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Vrijednosni sustav roditelja i odgojitelja i ostvarivanje kontinuiteta odgojne prakse
(Parents' and pre-school teachers' value system and continuity of pedagogical practice achievement)
Autori
Romstein, Ksenija ; Balić, Tijana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, neobjavljeni rad, stručni
Skup
Susret pedagoga Hrvatske (8 ; 2010)
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 19.04.2010. - 21.04.2010
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
roditelji ; odgojitelji ; vrijednosni sustav ; kontinuitet ; odgojna praksa
(parents ; preschool teachers ; value system ; continuity ; pedagogical practice)
Sažetak
Suradnja odgojitelja i roditelja, u smislu ostvarivanja kontinuiteta odgojne prakse, obilježena je proturječjem jer je odgojiteljima u prvom redu važno očuvanje profesionalnog identiteta, a roditeljima očuvanje vlastite obiteljske kulture, tj. obiteljskih vrijednosti, uloga i relacija u odgoju djece. Razlike u odgojnoj praksi podizanja djece u obitelji i instituciji proizlaze iz razlike u okruženju i razlike u dominantnoj orijentaciji o poželjnom i ispravnom, odnosno vrijednostima. Odgojni ciljevi zrcale sustav vrijednosti - oni odražavaju sliku poželjnog (idealnog) čovjeka koju implicitno njeguju, kako roditelji, tako i odgojitelji. No, isto tako, u literaturi se često može naći tvrdnja kako su odgojno-obrazovne institucije (pa tako i dječji vrtići) mjesta legitimnog in-puta socijalnih vrijednosti koje su normativne naravi te da je suvremena obitelj karakterizirana postojanjem paralelizma tradicionalnih odgojnih (patrijahalnih) vrijednosti i vrijednosti individualne samorealizacije njezinih članova. Ako je obitelj relativno rezistentna na socijalne promjene, tada je razumljivo postojanje raskoraka u vrijednosnom sustavu roditelja i odgojitelja jer su odgojitelji (u profesionalnom smislu) u funkciji ispunjavanja ciljeva institucije. Suvremena demografska kretanja, izmijenjene uloge roditelja, nove kompetencije koje društvo nameće roditeljima i djeci te globalizacijom izmijenjen sustav vrijednosti samo su neke od prepreka ostvarivanju kontinuiteta odgoja. Stoga je, uz međusobno uvažavanje pozicije roditelja i odgojitelja i usaglašavanje odgojnih ciljeva, za ostvarivanje kontinuiteta potrebno njegovanje personalizirane, dvosmjerne komunikacije. Sličnost na razini sustava vrijednosti roditelja i odgojitelja povećava razvojne potencijale oba okruženja koji su, prema suvremenom pedagoškom shvaćanju, komplementarni.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija