Pregled bibliografske jedinice broj: 504269
Matematika u programima profesionalne edukacije odgojitelja
Matematika u programima profesionalne edukacije odgojitelja // Matematika i dijete / Pavleković, Margita (ur.).
Osijek: Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2011. str. 276-281 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 504269 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Matematika u programima profesionalne edukacije odgojitelja
(Mathematics in programs of pre-school teachers´ professional education)
Autori
Romstein, Ksenija ; Ajman, Sanja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Matematika i dijete
/ Pavleković, Margita - Osijek : Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2011, 276-281
ISBN
978-953-197-578-0
Skup
Mathematics and children: The math teacher
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 18.03.2011
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
matematika ; programi profesionalne edukacije ; odgojitelji ; pragmatičnost ; funkcionalnost
(mathematics ; programs of professional education ; pre-school teachers ; pragmatism ; functionality)
Sažetak
Matematika je sastavni dio kulture. Ona je prisutna u radovima kulture (posebice u arhitekturi i umjetnosti) te svakodnevnome životu. Iako rezultati nekih istraživanja ukazuju na postojanje neutralnih ili negativnih stavova prema matematici, ljudi ju svakodnevno rabe. Telefoniranje, plaćanje, mjerenje i sl. neke su od svakodnevnih situacija za koja su potrebna matematička znanja. Upravo se aktivnostima funkcionalne uporabe matematike u ranom odgoju i obrazovanju daje velika pozornost. U Nacionalnom se okvirnom kurikulumu za predškolski odgoj i obrazovanje te opće obvezno i srednjoškolsko obrazovanje navodi nužnost stjecanja matematičkih kompetencija potrebnih za rješavanje svakodnevnih problemskih situacija. U slučaju predškolskog odgoja i obrazovanja nositelj (točnije dizajner i organizator) tih aktivnosti je odgojitelj. Polazeći od pretpostavki da je profesionalna edukacija odgojitelja karakterizirana pragmatičnošću, da su matematička znanja neophodna za svakodnevno funkcioniranje te da je rano djetinjstvo razdoblje u kojemu djeca intenzivno uče o svome okruženju i stječu oruđa kulture (jezik, simbole…), postavlja se pitanje prisutnosti matematike u profesionalnoj edukaciji odgojitelja. Kako bi se dobio uvid u zastupljenost matematike u programima profesionalne edukacije odgojitelja, analizirani su programi trogodišnjih stručnih studija za odgojitelje predškolske djece sa 5 sveučilišta u Republici Hrvatskoj. Dobiveni rezultati ukazuju na nisku zastupljenost matematike u navedenim programima te na reduciranje matematike u smjeru profesionalnoga alata. Obzirom da su samo dva sveučilišta u Republici Hrvatskoj pokrenula sveučilišni studij za odgojitelje, ovi rezultati mogu poslužiti kao okvir daljnjem propitivanju važnosti matematike u profesionalnoj izobrazbi odgojitelja i njezinom mjestu u institucionalnom predškolskom odgoju.
Izvorni jezik
Hrvatski, engleski
Znanstvena područja
Matematika, Pedagogija
Napomena
Zbornik je uvršten u The Education Resources Information Center (ERIC)
POVEZANOST RADA
Projekti:
245-0000000-3230 - Obrazovanje učenika s posebnim interesom za matematiku
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek
Profili:
Ksenija Romstein
(autor)