Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 504269

Matematika u programima profesionalne edukacije odgojitelja


Romstein, Ksenija; Ajman, Sanja
Matematika u programima profesionalne edukacije odgojitelja // Matematika i dijete / Pavleković, Margita (ur.).
Osijek: Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2011. str. 276-281 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


CROSBI ID: 504269 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Matematika u programima profesionalne edukacije odgojitelja
(Mathematics in programs of pre-school teachers´ professional education)

Autori
Romstein, Ksenija ; Ajman, Sanja

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
Matematika i dijete / Pavleković, Margita - Osijek : Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2011, 276-281

ISBN
978-953-197-578-0

Skup
Mathematics and children: The math teacher

Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 18.03.2011

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
matematika ; programi profesionalne edukacije ; odgojitelji ; pragmatičnost ; funkcionalnost
(mathematics ; programs of professional education ; pre-school teachers ; pragmatism ; functionality)

Sažetak
Matematika je sastavni dio kulture. Ona je prisutna u radovima kulture (posebice u arhitekturi i umjetnosti) te svakodnevnome životu. Iako rezultati nekih istraživanja ukazuju na postojanje neutralnih ili negativnih stavova prema matematici, ljudi ju svakodnevno rabe. Telefoniranje, plaćanje, mjerenje i sl. neke su od svakodnevnih situacija za koja su potrebna matematička znanja. Upravo se aktivnostima funkcionalne uporabe matematike u ranom odgoju i obrazovanju daje velika pozornost. U Nacionalnom se okvirnom kurikulumu za predškolski odgoj i obrazovanje te opće obvezno i srednjoškolsko obrazovanje navodi nužnost stjecanja matematičkih kompetencija potrebnih za rješavanje svakodnevnih problemskih situacija. U slučaju predškolskog odgoja i obrazovanja nositelj (točnije dizajner i organizator) tih aktivnosti je odgojitelj. Polazeći od pretpostavki da je profesionalna edukacija odgojitelja karakterizirana pragmatičnošću, da su matematička znanja neophodna za svakodnevno funkcioniranje te da je rano djetinjstvo razdoblje u kojemu djeca intenzivno uče o svome okruženju i stječu oruđa kulture (jezik, simbole…), postavlja se pitanje prisutnosti matematike u profesionalnoj edukaciji odgojitelja. Kako bi se dobio uvid u zastupljenost matematike u programima profesionalne edukacije odgojitelja, analizirani su programi trogodišnjih stručnih studija za odgojitelje predškolske djece sa 5 sveučilišta u Republici Hrvatskoj. Dobiveni rezultati ukazuju na nisku zastupljenost matematike u navedenim programima te na reduciranje matematike u smjeru profesionalnoga alata. Obzirom da su samo dva sveučilišta u Republici Hrvatskoj pokrenula sveučilišni studij za odgojitelje, ovi rezultati mogu poslužiti kao okvir daljnjem propitivanju važnosti matematike u profesionalnoj izobrazbi odgojitelja i njezinom mjestu u institucionalnom predškolskom odgoju.

Izvorni jezik
Hrvatski, engleski

Znanstvena područja
Matematika, Pedagogija

Napomena
Zbornik je uvršten u The Education Resources Information Center (ERIC)



POVEZANOST RADA


Projekti:
245-0000000-3230 - Obrazovanje učenika s posebnim interesom za matematiku

Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek

Profili:

Avatar Url Ksenija Romstein (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada

Citiraj ovu publikaciju:

Romstein, Ksenija; Ajman, Sanja
Matematika u programima profesionalne edukacije odgojitelja // Matematika i dijete / Pavleković, Margita (ur.).
Osijek: Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2011. str. 276-281 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
Romstein, K. & Ajman, S. (2011) Matematika u programima profesionalne edukacije odgojitelja. U: Pavleković, M. (ur.)Matematika i dijete.
@article{article, author = {Romstein, Ksenija and Ajman, Sanja}, editor = {Pavlekovi\'{c}, M.}, year = {2011}, pages = {276-281}, keywords = {matematika, programi profesionalne edukacije, odgojitelji, pragmati\v{c}nost, funkcionalnost}, isbn = {978-953-197-578-0}, title = {Matematika u programima profesionalne edukacije odgojitelja}, keyword = {matematika, programi profesionalne edukacije, odgojitelji, pragmati\v{c}nost, funkcionalnost}, publisher = {Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveu\v{c}ili\v{s}ta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku}, publisherplace = {Osijek, Hrvatska} }
@article{article, author = {Romstein, Ksenija and Ajman, Sanja}, editor = {Pavlekovi\'{c}, M.}, year = {2011}, pages = {276-281}, keywords = {mathematics, programs of professional education, pre-school teachers, pragmatism, functionality}, isbn = {978-953-197-578-0}, title = {Mathematics in programs of pre-school teachers´ professional education}, keyword = {mathematics, programs of professional education, pre-school teachers, pragmatism, functionality}, publisher = {Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveu\v{c}ili\v{s}ta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku}, publisherplace = {Osijek, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font