Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 504263

Epistemološki pristup inkluziji


Romstein, Ksenija
Epistemološki pristup inkluziji // Pedagogijska istraživanja, 7 (2010), 1; 85-94 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 504263 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Epistemološki pristup inkluziji
(An epistemological approach to inclusion)

Autori
Romstein, Ksenija

Izvornik
Pedagogijska istraživanja (1334-7888) 7 (2010), 1; 85-94

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
epistemološki pristup ; inkluzija ; identitet ; posebna potreba/ teškoća ; implicitna značenja
(epistemological approach ; inclusion ; identity ; special need/ disability ; implicit meanings)

Sažetak
Uvidom u recentnu pedagogijsku literaturu može se uočiti kako ne postoji jedinstveno viđenje inkluzije, već mnoge perspektive koje su često nejasne i oprečne. Dvije dominantne perspektive – individualna i socijalna - propituju inkluziju (točnije njezine učinke) u odnosu na život pojedinca i društva. Iz individualne perspektive inkluzija se tumači kao uključivanje djece s posebnim potrebama/ teškoćama u svakodnevni život, što implicira normalizaciju i asimilaciju. Socijalna perspektiva inkluzije, iako eksplicitno usmjerena na dobrobit pojedinca, istovremeno podržava subordiniranost posebne potrebe/ teškoće. Unatoč nastojanjima da se terminologija mijenja u skladu sa aktualnim znanstvenim spoznajama o naravi posebne potrebe/ teškoće, navedeni termini se i dalje rabe bez dubljeg promišljanja o njihovom značenju. U ovome će se radu, kao jedan od mogućih pristupa razumijevanju termina inkluzija i posebna potreba/ teškoća, ponuditi epistemološki pristup. Ovim odabirom želi se ukazati na postojanje nekritičke (a ponekada i neadekvatne) uporabe navedenih termina čija implicitna i eksplicitna značenja imaju različite reperkusije na život pojedinca.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija, Filozofija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek

Profili:

Avatar Url Ksenija Romstein (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada

Citiraj ovu publikaciju:

Romstein, Ksenija
Epistemološki pristup inkluziji // Pedagogijska istraživanja, 7 (2010), 1; 85-94 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
Romstein, K. (2010) Epistemološki pristup inkluziji. Pedagogijska istraživanja, 7 (1), 85-94.
@article{article, author = {Romstein, Ksenija}, year = {2010}, pages = {85-94}, keywords = {epistemolo\v{s}ki pristup, inkluzija, identitet, posebna potreba/ te\v{s}ko\'{c}a, implicitna zna\v{c}enja}, journal = {Pedagogijska istra\v{z}ivanja}, volume = {7}, number = {1}, issn = {1334-7888}, title = {Epistemolo\v{s}ki pristup inkluziji}, keyword = {epistemolo\v{s}ki pristup, inkluzija, identitet, posebna potreba/ te\v{s}ko\'{c}a, implicitna zna\v{c}enja} }
@article{article, author = {Romstein, Ksenija}, year = {2010}, pages = {85-94}, keywords = {epistemological approach, inclusion, identity, special need/ disability, implicit meanings}, journal = {Pedagogijska istra\v{z}ivanja}, volume = {7}, number = {1}, issn = {1334-7888}, title = {An epistemological approach to inclusion}, keyword = {epistemological approach, inclusion, identity, special need/ disability, implicit meanings} }

Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::


  • Sociological Abstracts
  • Worldwide Political Science Abstracts
  • Social Sciences Abstracts





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font