Pregled bibliografske jedinice broj: 504261
Pedagoški aspekti institucionalnog djetinjstva
Pedagoški aspekti institucionalnog djetinjstva // Expectations, Achievements and Prospects in Theory and Practice of Early and Primary Education : collected papers of Special Focus Symposium 11th Days of Mate Demain, Zagreb, Croatia, November 11th and 13th, 2010 / Jurčević-Lozančić, Anka ; Opić, Siniša (ur.).
Zagreb, 2010. str. 117-126 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 504261 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Pedagoški aspekti institucionalnog djetinjstva
(The Pedagogical Aspects of Institutionalized Childhood)
Autori
Jurčević-Lozančić, Anka
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Expectations, Achievements and Prospects in Theory and Practice of Early and Primary Education : collected papers of Special Focus Symposium 11th Days of Mate Demain, Zagreb, Croatia, November 11th and 13th, 2010
/ Jurčević-Lozančić, Anka ; Opić, Siniša - Zagreb, 2010, 117-126
ISBN
978-953-7210-29-8
Skup
Očekivanja, postignuća i perspektive u teoriji i praksi ranog i primarnog odgoja i obrazovanja
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 11.10.2010. - 13.10.2010
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
dijete; zajednica koja uči; profesionalni razvoj odgajatelja budućnost; ustanove ranog odgoja
(child; future; early childhood institutions; a community which learns; professional development of educators)
Sažetak
Brojni su antagonizmi kojima je opterećeno suvremeno čovječanstvo. I bez obzira na sve izraženiju fluktuaciju najrazličitijih informacija koje postaju sve dostupnije, dihotomije suvremenog čovječanstva postaju sve veće. Osnovno pitanje koje se nameće brojnim suvremenim autorima jest kako pronaći načine ublažavanja i smanjivanja društvenih suprotnosti i uskladiti ih s potrebama razvoja i odgoja budućih generacija: kako dakle, uskladiti shvaćanje svijeta kao globalne cjeline s izazovima pred kojima je čovječanstvo u prvom desetljeću novog milenija. Navedena, a i mnoga druga pitanja i ne pronalaženje jasnog odgovora dovodi nas do još jedne vrlo važne teme za razmišljanje: odnos djeteta i društva. Djetinjstvo je proces koji se kontekstualizira i uvijek je u relaciji određenog prostora, vremena i kulture pa kao što ne postoji univerzalno dijete, ne postoji niti univerzalno djetinjstvo (Dahlberg, i dr.2003).Što to zapravo znači i što karakterizira djetinjstvo u postmodernističkim okolnostima? Koje su implikacije institucionalnog djetinstva? U radu se razmatraju aktualna, otvorena pitanja jesu li se i koliko promijenila stajališta društva prema djetetu i o kojoj kvaliteti života, odgoja i učenja djece rane dobi, danas opravdano i argumentirano možemo govoriti.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
130-1301761-1772 - Nove paradigme ranog odgoja (Maleš, Dubravka, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb
Profili:
Anka Jurčević Lozančić
(autor)