Pregled bibliografske jedinice broj: 504260
Značaj individualiziranog odgojno-obrazovnog programa u radu s učenicima s ADHD poremećajem
Značaj individualiziranog odgojno-obrazovnog programa u radu s učenicima s ADHD poremećajem // Očekivanja, postignuća i perspektive u teoriji i praksi ranog i primarnog odgoja i obrazovanja / Jurčević-Lozančić, Anka (ur.).
Zagreb, Hrvatska, 2010. (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 504260 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Značaj individualiziranog odgojno-obrazovnog programa u radu s učenicima s ADHD poremećajem
(Significance of individualized educational programme in working with students with ADHD disorder)
Autori
Kudek Mirošević, Jasna ; Jurčević-Lozančić, Anka
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Skup
Očekivanja, postignuća i perspektive u teoriji i praksi ranog i primarnog odgoja i obrazovanja
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 11.10.2010. - 13.10.2010
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
učenici s teškoćama; ADHD poremećaj; individualizirani odgojno-obrazovni programi (IOOP-i); dopunska i dodatna nastava
(students with disabilities; ADHD disorder; individualized educational programmes; remedial and additional classes)
Sažetak
Cilj rada je analizirati koliko učitelji unutar odgojno-obrazovnog procesa uključuju učenike s ADHD poremećajem u neki dodatni ili dopunski rad, budući da ti učenici rade po individualiziranim odgojno-obrazovnim programima. Težište se stavlja na značaj izradbe individualiziranih odgojno-obrazovnih programa koji pretpostavlja učiteljev pojačan individualizirani pristup, praćenje i vrjednovanje učenikova napredovanja kroz sve oblike koje nastavni proces omogućava. Razina te suradnje i individualizacije u radu s učenicima s ADHD poremećajem, u radu je ilustrirana prikazom dijela rezultata istraživanja kojim se provjerava hipoteza o razlikama u zadovoljavanju obrazovnih potreba učenika s ADHD poremećajem (N=45) i kontrolne skupine (N = 45). S obzirom na nenormalnost distribucije (K-S test) proveden je neparametrijski Mann Whitney test kojom je testirana hipoteza o diferencijama između subuzoraka s obzirom na varijable - uključenost u dodatnu i dopunsku nastavu. Rezultat o postojanju razlika između subuzoraka s obzirom na uključivanje učenika na dodatnu, odnosno dopunsku nastavu ukazuje na potrebu pojačane pozornosti u pružanju dodatne podrške učenicima s teškoćama kroz individualizaciju u nastavi, pojačanu uključenost učenika s ADHD poremećajem u ostale oblike odgojno-obrazovnog procesa.u cilju kontinuiranog praćenja napredovanja učenika.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
130-1301761-1772 - Nove paradigme ranog odgoja (Maleš, Dubravka, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb