Pregled bibliografske jedinice broj: 504152
Mogućnosti i načini aktivnog muziciranja u osnovnoj općeobrazovnoj školi
Mogućnosti i načini aktivnog muziciranja u osnovnoj općeobrazovnoj školi // Glas i glazbeni instrumenti u ogoju i obrazovanju : monografija umjetničko-znanstvenih skupova 2007.-2009. : zbornik radova sa specijaliziranih umjetničko-znanstvenih skupova Glas i glazbeni instrumenti u edukacije odgojitelja i učitelja 2007., Glas i glazbeni instrument u procesu edukacije učenika i studenata 2008. i Mogućnost glazbenog izražaja u procesu edukacije učenika i studenata 2009. / Vrandečić, Tomislav , Didović, Ana (ur.).
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu ; Europski centar za napredna i sustavna istraživanja (ECNSI), 2010. str. 31-45 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 504152 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Mogućnosti i načini aktivnog muziciranja u osnovnoj općeobrazovnoj školi
(Possibilities and ways of active music-making in primary school)
Autori
Vidulin-Orbanić, Sabina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Glas i glazbeni instrumenti u ogoju i obrazovanju : monografija umjetničko-znanstvenih skupova 2007.-2009. : zbornik radova sa specijaliziranih umjetničko-znanstvenih skupova Glas i glazbeni instrumenti u edukacije odgojitelja i učitelja 2007., Glas i glazbeni instrument u procesu edukacije učenika i studenata 2008. i Mogućnost glazbenog izražaja u procesu edukacije učenika i studenata 2009.
/ Vrandečić, Tomislav , Didović, Ana - Zagreb : Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu ; Europski centar za napredna i sustavna istraživanja (ECNSI), 2010, 31-45
Skup
Glas i glazbeni instrumenti u ogoju i obrazovanju : Glas i glazbeni instrumenti u edukacije odgojitelja i učitelja 2007.
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 2007
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
glazbena umjetnost; muziciranje; nastava; glazbene izvannastavne aktivnosti; stvaralaštvo
(musical art; playing music; teaching; musical extracurricular activities; creativity)
Sažetak
U ovom radu analizirali smo i opisali načine aktivnog muziciranja u osnovnoj općeobrazovnoj školi. Tijekom nastavnog i izvannastavnog procesa učenici stječu znanja o glazbi te muziciranjem, odnosno izvođenjem glazbe bivaju sudionicima glazbenog događanja. Raznolike su mogućnosti izvođenja glazbe: pjevanjem (razredno muziciranje, pjevački zbor, vokalni komorni sastav, solo pjevanje), sviranjem (sviranje u razredu, individualno sviranje, instrumentalni komorni sastav, orkestar) i kombinacija pjevanja i sviranja (školski vokalno-instrumentalni sastav). Rezultati takvoga rada jesu aktivan doživljaj i upoznavanje glazbe kao umjetnosti te glazbeno stvaralaštvo učenika. Stvaralaštvo se osobito ogleda u korelaciji glazbe s drugim umjetnostima i dio je suvremene koncepcije nastave. Zadatak je učitelja osigurati poticajno okruženje u kojem će učenici razvijati svoje glazbene sposobnosti, vještine i umijeća, stvarati, istraživati te osobno sudjelovati u glazbenom izričaju. Cilj empirijskog dijela rada bio je utvrditi postotak učenika/ učenica koji polaze izvannastavne glazbene aktivnosti te ustanoviti koja su područja njihova interesa. Na našem uzorku istraživanja relativno je visoki postotak uključenosti učenika u izvannastavne glazbene aktivnosti te izražen interes za uključivanje u glazbene programe. Sve navedeno upućuje na prijemljivost učenika za glazbene sadržaje i izraženu tendenciju k aktivnom muziciranju.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Sveučilište Jurja Dobrile u Puli