Pregled bibliografske jedinice broj: 503589
«Pedagoško istraživanje» kao značajna karakteristika novog profesionalizma učitelja/odgajatelja
«Pedagoško istraživanje» kao značajna karakteristika novog profesionalizma učitelja/odgajatelja // Perspektive cjeloživotnog obrazovanja učitelja i odgojitelja / Bacalja, Robert (ur.).
Zadar: Sveučilište u Zadru, 2010. str. 139-152 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 503589 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
«Pedagoško istraživanje» kao značajna karakteristika novog profesionalizma učitelja/odgajatelja
('Pedagogical research' as an important characteristic of new pre-school/lower primary teacher professionalism)
Autori
Vujičić, Lidija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Perspektive cjeloživotnog obrazovanja učitelja i odgojitelja
/ Bacalja, Robert - Zadar : Sveučilište u Zadru, 2010, 139-152
ISBN
978-953-7237-40-0
Skup
Perspektive cjeloživotnog obrazovanja učitelja i odgojitelja
Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 30.05.2008. - 31.05.2008
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
istraživač; istraživanje praktičara; kultura; pedagoško istraživanje; učenje
(culture; researcher; practitioner research; pedagogical research; learning)
Sažetak
«Pedagoško istraživanje» ili istraživanja praktičara čine danas sve značajnija područja pedagoških istraživanja. Uvjetovano je to i paradigmatskim pomakom od empirijsko-analitičke (pozitivističke) ka interpretativnoj i kritičkoj paradigmi, u okviru kojih se javljaju istraživanja praktičara. U radu se posebno pozivamo na iskustva «pedagoških istraživanja», kako ih nazivaju u Reggio pedagogiji, koja istaknuto mjesto pridaju učenju, istraživanju djece i odraslih. O učitelju/odgajatelju raspravljamo kao istraživaču koji svakodnevno, zajedno s djecom razmišlja i raspravlja, o svom radu, kontinuirano isprobava načine i putove stvaranja znanja u konkretnim uvjetima u ustanovi. Iz perspektive cjeloživotnog obrazovanja učitelja/odgajatelja on nije više onaj koji izvršava tuđa mišljenja, naloge ili programe, nego bi on trebao postati istraživač realnih procesa učenja i stvaranja znanja, autor novih pedagoških putova i procesa koji bi prevladali podijeljenost između teorije i prakse. Takav pristup istraživanju u konkretnim uvjetima grupe i ustanove povećava svijest ljudi o njihovoj vrijednosti, o traženju smisla u ili o onome što rade ; razvija se sposobnost razumijevanja i interpretacije onoga što se promatra, kao i mogućnost sve kvalitetnijih rasprava o dilemama, zabludama ; povećava se mogućnost pronalaženja sve boljih ili kvalitetnijih rješenja problema. Držimo da bi takav pristup istraživanju mogao reorganizirati odgojno-obrazovnu ustanovu, zbiljski stvoriti zajednicu – kulturu u kojoj učitelji/odgajatelji kontinuirano istražuju i uče.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
130-1301761-1772 - Nove paradigme ranog odgoja (Maleš, Dubravka, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb
Profili:
Lidija Vujičić
(autor)