Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 503589

«Pedagoško istraživanje» kao značajna karakteristika novog profesionalizma učitelja/odgajatelja


Vujičić, Lidija
«Pedagoško istraživanje» kao značajna karakteristika novog profesionalizma učitelja/odgajatelja // Perspektive cjeloživotnog obrazovanja učitelja i odgojitelja / Bacalja, Robert (ur.).
Zadar: Sveučilište u Zadru, 2010. str. 139-152 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


CROSBI ID: 503589 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
«Pedagoško istraživanje» kao značajna karakteristika novog profesionalizma učitelja/odgajatelja
('Pedagogical research' as an important characteristic of new pre-school/lower primary teacher professionalism)

Autori
Vujičić, Lidija

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
Perspektive cjeloživotnog obrazovanja učitelja i odgojitelja / Bacalja, Robert - Zadar : Sveučilište u Zadru, 2010, 139-152

ISBN
978-953-7237-40-0

Skup
Perspektive cjeloživotnog obrazovanja učitelja i odgojitelja

Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 30.05.2008. - 31.05.2008

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
istraživač; istraživanje praktičara; kultura; pedagoško istraživanje; učenje
(culture; researcher; practitioner research; pedagogical research; learning)

Sažetak
«Pedagoško istraživanje» ili istraživanja praktičara čine danas sve značajnija područja pedagoških istraživanja. Uvjetovano je to i paradigmatskim pomakom od empirijsko-analitičke (pozitivističke) ka interpretativnoj i kritičkoj paradigmi, u okviru kojih se javljaju istraživanja praktičara. U radu se posebno pozivamo na iskustva «pedagoških istraživanja», kako ih nazivaju u Reggio pedagogiji, koja istaknuto mjesto pridaju učenju, istraživanju djece i odraslih. O učitelju/odgajatelju raspravljamo kao istraživaču koji svakodnevno, zajedno s djecom razmišlja i raspravlja, o svom radu, kontinuirano isprobava načine i putove stvaranja znanja u konkretnim uvjetima u ustanovi. Iz perspektive cjeloživotnog obrazovanja učitelja/odgajatelja on nije više onaj koji izvršava tuđa mišljenja, naloge ili programe, nego bi on trebao postati istraživač realnih procesa učenja i stvaranja znanja, autor novih pedagoških putova i procesa koji bi prevladali podijeljenost između teorije i prakse. Takav pristup istraživanju u konkretnim uvjetima grupe i ustanove povećava svijest ljudi o njihovoj vrijednosti, o traženju smisla u ili o onome što rade ; razvija se sposobnost razumijevanja i interpretacije onoga što se promatra, kao i mogućnost sve kvalitetnijih rasprava o dilemama, zabludama ; povećava se mogućnost pronalaženja sve boljih ili kvalitetnijih rješenja problema. Držimo da bi takav pristup istraživanju mogao reorganizirati odgojno-obrazovnu ustanovu, zbiljski stvoriti zajednicu – kulturu u kojoj učitelji/odgajatelji kontinuirano istražuju i uče.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekti:
130-1301761-1772 - Nove paradigme ranog odgoja (Maleš, Dubravka, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Lidija Vujičić (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Vujičić, Lidija
«Pedagoško istraživanje» kao značajna karakteristika novog profesionalizma učitelja/odgajatelja // Perspektive cjeloživotnog obrazovanja učitelja i odgojitelja / Bacalja, Robert (ur.).
Zadar: Sveučilište u Zadru, 2010. str. 139-152 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
Vujičić, L. (2010) «Pedagoško istraživanje» kao značajna karakteristika novog profesionalizma učitelja/odgajatelja. U: Bacalja, R. (ur.)Perspektive cjeloživotnog obrazovanja učitelja i odgojitelja.
@article{article, author = {Vuji\v{c}i\'{c}, Lidija}, editor = {Bacalja, R.}, year = {2010}, pages = {139-152}, keywords = {istra\v{z}iva\v{c}, istra\v{z}ivanje prakti\v{c}ara, kultura, pedago\v{s}ko istra\v{z}ivanje, u\v{c}enje}, isbn = {978-953-7237-40-0}, title = {«Pedago\v{s}ko istra\v{z}ivanje» kao zna\v{c}ajna karakteristika novog profesionalizma u\v{c}itelja/odgajatelja}, keyword = {istra\v{z}iva\v{c}, istra\v{z}ivanje prakti\v{c}ara, kultura, pedago\v{s}ko istra\v{z}ivanje, u\v{c}enje}, publisher = {Sveu\v{c}ili\v{s}te u Zadru}, publisherplace = {Zadar, Hrvatska} }
@article{article, author = {Vuji\v{c}i\'{c}, Lidija}, editor = {Bacalja, R.}, year = {2010}, pages = {139-152}, keywords = {culture, researcher, practitioner research, pedagogical research, learning}, isbn = {978-953-7237-40-0}, title = {'Pedagogical research' as an important characteristic of new pre-school/lower primary teacher professionalism}, keyword = {culture, researcher, practitioner research, pedagogical research, learning}, publisher = {Sveu\v{c}ili\v{s}te u Zadru}, publisherplace = {Zadar, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font