Pregled bibliografske jedinice broj: 503521
HNOS i suvremena škola: Reakcija ili interakcija?
HNOS i suvremena škola: Reakcija ili interakcija? // Škola po mjeri(monografija) / Kadum, Vladimir (ur.).
Pula: Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Jurja Dobrile u Puli, 2009. str. 15-32
CROSBI ID: 503521 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
HNOS i suvremena škola: Reakcija ili interakcija?
(HNOS and modern school: Reaction or Interaction?)
Autori
Vidulin-Orbanić, Sabina ; Pejić Papak, Petra
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Škola po mjeri(monografija)
Urednik/ci
Kadum, Vladimir
Izdavač
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Jurja Dobrile u Puli
Grad
Pula
Godina
2009
Raspon stranica
15-32
ISBN
978-953-7498-24-5
Ključne riječi
kvalitetna škola, suvremeno obrazovanje, Hrvatski nacionalni obrazovni standard, nastavna praksa
(quality-school, contemporary education, Croatian educational national standard, teaching training)
Sažetak
Učinkovito djelovanje u suvremenom društvu zahtijeva novu tipologiju znanja, vještina, vrijednosti i stavova, nove kompetencije pojedinaca. Otvorenost potrebama današnjice i susret s realnom životnom sredinom čini školu suvremenom. Osnovni uvjeti koncipiranja suvremene škole odnose se na određivanje strukture sadržaja obrazovanja, poticanje individualnosti i kreativnosti, upoznavanje i ovladavanje novim tehnologijama te afirmiranje cjeloživotnog obrazovanja. Kvaliteta i djelotvornost škole rezultat je sustavnog unapređivanja kvalitete rada. Upravo je Hrvatski nacionalni obrazovni standard cjelovit pristup obrazovnom procesu koji nastoji uskladiti nove prijedloge promjena s novim saznanjima o poučavanju i učenju usmjerenim na razvojne razine učenika. Predlažu se didaktičko-metodički sustavi koji učenicima pružaju mogućnost izbora sadržaja, metoda, oblika i uvjeta za ostvarivanje programskih ciljeva i sadržaja. U skladu s time, u radu se prikazuju rezultati istraživanja o poimanju Hrvatskog nacionalnog obrazovnog standarda studenata razredne nastave Sveučilišta u Puli, Rijeci i Splitu. Cilj istraživanja bio je iskazati percepciju studenata u svezi promjena u nastavnoj praksi uvođenjem HNOS-a. Zaključak navodi na to da se ukupna percepcija studenata odnosi na promjene vezane uz uporabu suvremenih oblika rada te aktivniji i kreativniji rad učenika i učitelja i pridavanje važnosti (samo)vrednovanju.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Sveučilište u Rijeci