Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 502832

Slijepi učenici i usvajanje jezika u integriranom odgoju i obrazovanju


Fajdetić, Andrea
Slijepi učenici i usvajanje jezika u integriranom odgoju i obrazovanju // Napredak (Zagreb), 153 (2012), 3-4; 463-480 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, stručni)


CROSBI ID: 502832 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Slijepi učenici i usvajanje jezika u integriranom odgoju i obrazovanju
(Blind students and language aquisition in mainstream setting)

Autori
Fajdetić, Andrea

Izvornik
Napredak (Zagreb) (1330-0059) 153 (2012), 3-4; 463-480

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, stručni

Ključne riječi
nastava hrvatskoga jezika; učenici ošt. vida; značajke: pisanja; čitanja; govorenja; slušanja
(blind students; language aquisition; characteristics: writing; reading; speaking and listening)

Sažetak
Populacija slijepih učenika prema svojim značajkama iznimno je raznolika te uključuje slijepe učenike različitog rezidualnog i funkcionalnog vida. Učenici oštećena vida, a posebice slijepi učenici, imaju specifične značajke razvoja u području čitanja, pisanja, slušanja i govorenja upravo zbog različitosti vizualnog funkcioniranja i kvalitete iskustava (ne)prikupljenih putem oštećenog vizualnog perceptivnog kanala. Nastavni plan i program hrvatskog jezika objedinjuje sadržaje iz područja književnosti, jezika, jezičnog izražavanja i medijske kulture. Nasatvnih hrvatskog jezika svojim neposrednim i individuliziranim aktivnostima omogućuje stvaranje temelja pismenosti slijepih učenika. Da bi se realizirali sadržaji nastave hrvatskog jezika, a pritom odabrala primjerena metoda u neposrednom radu s učenicima oštećena vida potrebno je poznavati značajke razvoja u području čitanja, pisanja, slušanja i govorenja učenika oštećena vida. Cilj ovog rada je prikazati koji sve čimbenici i na koji način pridonose razvoju kompleksnog područja jezičnih kompetencija siljepih učenika integriranih u redovne škole, iste interpretirati te se na kraju kritički osvrnuti na izdovjene čimbenike.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Andrea Fajdetić (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Fajdetić, Andrea
Slijepi učenici i usvajanje jezika u integriranom odgoju i obrazovanju // Napredak (Zagreb), 153 (2012), 3-4; 463-480 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, stručni)
Fajdetić, A. (2012) Slijepi učenici i usvajanje jezika u integriranom odgoju i obrazovanju. Napredak (Zagreb), 153 (3-4), 463-480.
@article{article, author = {Fajdeti\'{c}, Andrea}, year = {2012}, pages = {463-480}, keywords = {nastava hrvatskoga jezika, u\v{c}enici o\v{s}t. vida, zna\v{c}ajke: pisanja, \v{c}itanja, govorenja, slu\v{s}anja}, journal = {Napredak (Zagreb)}, volume = {153}, number = {3-4}, issn = {1330-0059}, title = {Slijepi u\v{c}enici i usvajanje jezika u integriranom odgoju i obrazovanju}, keyword = {nastava hrvatskoga jezika, u\v{c}enici o\v{s}t. vida, zna\v{c}ajke: pisanja, \v{c}itanja, govorenja, slu\v{s}anja} }
@article{article, author = {Fajdeti\'{c}, Andrea}, year = {2012}, pages = {463-480}, keywords = {blind students, language aquisition, characteristics: writing, reading, speaking and listening}, journal = {Napredak (Zagreb)}, volume = {153}, number = {3-4}, issn = {1330-0059}, title = {Blind students and language aquisition in mainstream setting}, keyword = {blind students, language aquisition, characteristics: writing, reading, speaking and listening} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font