Pregled bibliografske jedinice broj: 502832
Slijepi učenici i usvajanje jezika u integriranom odgoju i obrazovanju
Slijepi učenici i usvajanje jezika u integriranom odgoju i obrazovanju // Napredak (Zagreb), 153 (2012), 3-4; 463-480 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, stručni)
CROSBI ID: 502832 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Slijepi učenici i usvajanje jezika u integriranom odgoju i obrazovanju
(Blind students and language aquisition in mainstream setting)
Autori
Fajdetić, Andrea
Izvornik
Napredak (Zagreb) (1330-0059) 153
(2012), 3-4;
463-480
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, stručni
Ključne riječi
nastava hrvatskoga jezika; učenici ošt. vida; značajke: pisanja; čitanja; govorenja; slušanja
(blind students; language aquisition; characteristics: writing; reading; speaking and listening)
Sažetak
Populacija slijepih učenika prema svojim značajkama iznimno je raznolika te uključuje slijepe učenike različitog rezidualnog i funkcionalnog vida. Učenici oštećena vida, a posebice slijepi učenici, imaju specifične značajke razvoja u području čitanja, pisanja, slušanja i govorenja upravo zbog različitosti vizualnog funkcioniranja i kvalitete iskustava (ne)prikupljenih putem oštećenog vizualnog perceptivnog kanala. Nastavni plan i program hrvatskog jezika objedinjuje sadržaje iz područja književnosti, jezika, jezičnog izražavanja i medijske kulture. Nasatvnih hrvatskog jezika svojim neposrednim i individuliziranim aktivnostima omogućuje stvaranje temelja pismenosti slijepih učenika. Da bi se realizirali sadržaji nastave hrvatskog jezika, a pritom odabrala primjerena metoda u neposrednom radu s učenicima oštećena vida potrebno je poznavati značajke razvoja u području čitanja, pisanja, slušanja i govorenja učenika oštećena vida. Cilj ovog rada je prikazati koji sve čimbenici i na koji način pridonose razvoju kompleksnog područja jezičnih kompetencija siljepih učenika integriranih u redovne škole, iste interpretirati te se na kraju kritički osvrnuti na izdovjene čimbenike.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb
Profili:
Andrea Fajdetić
(autor)