Pregled bibliografske jedinice broj: 502456
UPRAVLJANJE ODNOSIMA S KLJUČNIM DOBAVLJAČIMA NA PRIMJERU VELIKIH I SREDNJIH HRVATSKIH PRERAĐIVAČKIH PODUZEĆA
UPRAVLJANJE ODNOSIMA S KLJUČNIM DOBAVLJAČIMA NA PRIMJERU VELIKIH I SREDNJIH HRVATSKIH PRERAĐIVAČKIH PODUZEĆA // Tržište : časopis za tržišnu teoriju i praksu, 23 (2011), 1; 27-44 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 502456 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
UPRAVLJANJE ODNOSIMA S KLJUČNIM DOBAVLJAČIMA NA PRIMJERU VELIKIH I SREDNJIH HRVATSKIH PRERAĐIVAČKIH PODUZEĆA
(KEY SUPPLIER RELATIONSHIP MANAGEMENT: THE CASE OF CROATIAN MIDDLE AND LARGE-SIZED MANUFACTURING FIRMS)
Autori
Miočević, Dario
Izvornik
Tržište : časopis za tržišnu teoriju i praksu (0353-4790) 23
(2011), 1;
27-44
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
upravljanje odnosima s ključnim dobavljačima; ključni dobavljači; nabava; prerađivačka poduzeća
(key supplier relationship management; key suppliers; purchasing; manufacturing firms.)
Sažetak
Upravljanje odnosima s dobavljačima predstavlja važan organizacijski proces. Za uspješnost poslovanja nisu dovoljni samo kvalitetni odnosi s kupcima, već i s dobavljačima. Poduzeća nužno moraju identificirati u kolikoj mjeri pojedini dobavljač doprinosi stvaranju vrijednosti kroz proces nabave. U skladu s tim, u teoriji i praksi se uvriježila podjela na strateški važne (ključne) i manje važne (transakcijske) dobavljače. Segmentacijom tržišta dobavljača poduzeća usklađuju svoj portfolio dobavljača te su u mogućnosti identificirati ključne dobavljače te prema njima razviti prilagođene programe i inicijative sa svrhom održavanja dugoročnih odnosa s istima. U empirijskom dijelu rada provedeno je anketno istraživanje na uzorku od 123 srednjih i velikih prerađivačkih poduzeća. Testiran je strukturni model u kojem se ispitivao utjecaj konstrukta upravljanja odnosima s ključnim dobavljačima na konstrukt vrijednosno orijentirane nabave. Rezultati istraživanja ukazuju da postoji statistički izravna, pozitivna i značajna veza između ta dva konstrukta. Isto tako, utvrdilo se da je teorijska konceptualizacija i operacionalizacija konstrukta upravljanja odnosima s ključnim dobavljačima valjana i ispravna. Na koncu, ponuđene su teorijske i praktične implikacije, kao i ograničenja istraživanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija
POVEZANOST RADA
Projekti:
055-0551207-0771 - Marketinški pristup oblikovanju identiteta jadranskog prostora (Crnjak-Karanović, Biljana, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Ekonomski fakultet, Split
Profili:
Dario Miočević
(autor)
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Scopus
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- ABI/INFORM
- Central and East European Online Library - CEEOL
- EBSCO, Scopus