Pregled bibliografske jedinice broj: 502411
Što djeca s teškoćama misle o podršci asistenta u nastavi
Što djeca s teškoćama misle o podršci asistenta u nastavi // Uključivanje i podrška u zajednici / Đurek, Vesna (ur.).
Zagreb: Školska knjiga, 2010. str. 181-194 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 502411 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Što djeca s teškoćama misle o podršci asistenta u nastavi
(What do children with difficulties say and think about their teacher assistant)
Autori
Krampač-Grljušić, Aleksandra ; Žic Ralić, Anamarija ; Lisak, Natalija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Uključivanje i podrška u zajednici
/ Đurek, Vesna - Zagreb : Školska knjiga, 2010, 181-194
ISBN
978-953-96760-7-8
Skup
Uključivanje i podrška u zajednici
Mjesto i datum
Varaždin, Hrvatska, 22.04.2010. - 24.04.2010
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
djeca s teškoćama ; asistent u nastavi ; kvalitativno istraživanje
(children with difficulties ; teaching assistant ; qualitative research)
Sažetak
Podrška djeci s teškoćama u vidu asistenta u nastavi i mobilnog stručnog tima jedan je od modela podrške edukacijskom uključivanju koji se u Hrvatskoj primjenjuje zadnje 3 godine. U evaluaciji ovog modela podrške rukovodimo se načelima inkluzivnog istraživanja koja naglašavaju važnost dječjeg mišljenja o podršci koju dobivaju. U svijetu poznati način ovakvog istraživanja naziva se participativni pristup inkluzivnog istraživanja (Johnson i sur. 2003). Cilj ovog istraživanja je evaluirati zadovoljstvo djece s teškoćama podrškom koju dobivaju od asistenata u nastavi. Istraživanje je provedeno temeljem strukturiranog intervjua (Krampač-Grljušić, 2009) konstruiranog za potrebe ovog kvalitativnog istraživanja. U istraživanju je obuhvaćeno 5 djece s teškoćama, oba spola, osnovnoškolske dobi, koja dobivaju podršku asistenta u nastavi u osnovnoj školi u Osijeku. Analizom odgovora uočeno je da djeca s teškoćama nemaju utjecaj na izbor asistenta i da su imala iskustvo promjene asistenta. Asistenta pozitivno doživljavaju kao pomoć i prijatelja, ističu da im pomaže u razumijevanju školskih sadržaja, obavljanju raznih školskih zadataka i doprinosi boljem uspjehu. Pored toga djeca s teškoćama ističu i poboljšanje druženja s vršnjacima posredstvom asistenta. Djeca izražavaju želju da i u budućnosti imaju podršku asistenta u nastavi. Temeljem ove evaluacije dobili smo smjernice o učinkovitosti ovog modela podrške te poticaj da u daljnjim istraživanjima uvažavamo procjenu podrške od strane djece.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
013-0000000-2354 - Programi intervencija i neki okolinski čimbenici edukacijskog uključivanja
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb
Profili:
Anamarija Žic-Ralić
(autor)
Aleksandra Krampač-Grljušić
(autor)
Natalija Lisak Šegota
(autor)