Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 502409

Spol i dob kao odrednice samoreguliranog učenja za cjeloživotno obrazovanje


Lončarić, Darko
Spol i dob kao odrednice samoreguliranog učenja za cjeloživotno obrazovanje // Perspektive cjeloživotnog obrazovanja učitelja i odgojitelja: zbornik radova s Međunarodnog znanstveno-stručnog skupa / Bacalja, Robert (ur.).
Zadar: Stručni odjel za izobrazbu učitelja i odgojitelja predškolske djece Sveučilišta u Zadru, 2010. str. 104-118 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


CROSBI ID: 502409 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Spol i dob kao odrednice samoreguliranog učenja za cjeloživotno obrazovanje
(Sex and age differences in self-regulated learning for lifelong education)

Autori
Lončarić, Darko

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
Perspektive cjeloživotnog obrazovanja učitelja i odgojitelja: zbornik radova s Međunarodnog znanstveno-stručnog skupa / Bacalja, Robert - Zadar : Stručni odjel za izobrazbu učitelja i odgojitelja predškolske djece Sveučilišta u Zadru, 2010, 104-118

ISBN
978-953-7237-40-0

Skup
Perspektive cjeloživotnog obrazovanja učitelja i odgojitelja

Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 30.05.2008. - 31.05.2008

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
razvoj; samoregulacija; cjeloživotno obrazovanje; učenje
(development; self-regulation; lifelong education; learning)

Sažetak
Vještine samoregulacije učenja osnovni su preduvjet uspješnog cjeloživotnog učenja. U neformalnim i informalnim oblicima cjeloživotnog obrazovanja često su elementi motiviranja, nadzora, a ponegdje i vrednovanja prepušteni učeniku i zbog toga su mu potrebne iznimne vještine samoregulacije. Samoregulacija je važna i u ranim formalnim oblicima obrazovanja jer objašnjava razlike između učenikove stvarne izvedbe i izvedbe predviđene temeljem njegovih sposobnosti, neposredne obiteljske ili školske okoline i kvalitete poučavanja. Cilj ovog rada jeste empirijski provjeriti neke osobne i razvojne odrednice samoregulacije učenja u višim razredima osnovne škole. U istraživanju je sudjelovao 431 učenik (51 % djevojčica) od petog do osmog razreda (M=12, 52 ; SD=1, 13 ). Učenici su ispunili list s općim podacima i Skalu komponenti samoreguliranog učenja (Lončarić, 2007, 2008). Većina spolnih razlika bila je u skladu s prethodnim istraživanjima i modelima. Neki rezultati istraživanja vezani uz dobne razlike bili su iznenađujući utoliko što su stariji učenici (kod kojih možemo očekivati veći stupanj razvoja interpersonalnih, kognitivnih i metakognitivnih vještina i sposobnosti) postigli lošije rezultate na cijelom nizu komponenti samoreguliranog učenja. Iako se dio nalaza može povezati s pubertetskim promjenama i specifičnostima rane adolescencije, treba se zapitati jesu li nastavnici spremni i osposobljeni poticati samoregulirano učenje i barem ublažiti očigledno opadanje akademske samoregulacije u višim razredima osnovne škole.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekti:
009-0342618-2193 - Odrednice optimalnog razvoja i psihološke dobrobiti adolescenata (Brdar, Ingrid, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka

Profili:

Avatar Url Darko Lončarić (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada

Citiraj ovu publikaciju:

Lončarić, Darko
Spol i dob kao odrednice samoreguliranog učenja za cjeloživotno obrazovanje // Perspektive cjeloživotnog obrazovanja učitelja i odgojitelja: zbornik radova s Međunarodnog znanstveno-stručnog skupa / Bacalja, Robert (ur.).
Zadar: Stručni odjel za izobrazbu učitelja i odgojitelja predškolske djece Sveučilišta u Zadru, 2010. str. 104-118 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
Lončarić, D. (2010) Spol i dob kao odrednice samoreguliranog učenja za cjeloživotno obrazovanje. U: Bacalja, R. (ur.)Perspektive cjeloživotnog obrazovanja učitelja i odgojitelja: zbornik radova s Međunarodnog znanstveno-stručnog skupa.
@article{article, author = {Lon\v{c}ari\'{c}, Darko}, editor = {Bacalja, R.}, year = {2010}, pages = {104-118}, keywords = {razvoj, samoregulacija, cjelo\v{z}ivotno obrazovanje, u\v{c}enje}, isbn = {978-953-7237-40-0}, title = {Spol i dob kao odrednice samoreguliranog u\v{c}enja za cjelo\v{z}ivotno obrazovanje}, keyword = {razvoj, samoregulacija, cjelo\v{z}ivotno obrazovanje, u\v{c}enje}, publisher = {Stru\v{c}ni odjel za izobrazbu u\v{c}itelja i odgojitelja pred\v{s}kolske djece Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zadru}, publisherplace = {Zadar, Hrvatska} }
@article{article, author = {Lon\v{c}ari\'{c}, Darko}, editor = {Bacalja, R.}, year = {2010}, pages = {104-118}, keywords = {development, self-regulation, lifelong education, learning}, isbn = {978-953-7237-40-0}, title = {Sex and age differences in self-regulated learning for lifelong education}, keyword = {development, self-regulation, lifelong education, learning}, publisher = {Stru\v{c}ni odjel za izobrazbu u\v{c}itelja i odgojitelja pred\v{s}kolske djece Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zadru}, publisherplace = {Zadar, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font