Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 502398

Moguće (kros)kulturalne implikacije obrambenog obrasca samoregulacije učenja


Lončarić, Darko
Moguće (kros)kulturalne implikacije obrambenog obrasca samoregulacije učenja // 18. Godišnja konferencija hrvatskih psihologa: Kroskulturalna psihologija: knjiga sažetaka / Takšić, Vladimir i sur. (ur.).
Rijeka: Hrvatsko psihološko društvo – Društvo psihologa PGŽ, 2010. str. 77-77 (predavanje, nije recenziran, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 502398 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Moguće (kros)kulturalne implikacije obrambenog obrasca samoregulacije učenja
(Possible (cross)cultural implications of defensive self-regulation learning pattern)

Autori
Lončarić, Darko

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
18. Godišnja konferencija hrvatskih psihologa: Kroskulturalna psihologija: knjiga sažetaka / Takšić, Vladimir i sur. - Rijeka : Hrvatsko psihološko društvo – Društvo psihologa PGŽ, 2010, 77-77

Skup
Naziv skupa: 18. Godišnja konferencija hrvatskih psihologa: Kroskulturalna psihologija

Mjesto i datum
Opatija, Hrvatska, 13.10.2010. - 16.10.2010

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Nije recenziran

Ključne riječi
samoregulirano učenje; strategije učenja; motivacija; kroskulturalni pristup
(self-regulated learning; learning strategies; motivation; cross-cultural approach)

Sažetak
Istraživanja samoreguliranog učenja uglavnom su usmjerena na proaktivan obrazac samoregulacije. Taj obrazac uključuje proaktivna uvjerenja o kontroli (poput uvjerenja da se trudom može postići uspjeh), akademsku samoefikasnosti, strategije za poticanje procesa učenja (poput postavljanja ciljeva, reguliranja truda, upravljanje radom, vremenom i okolinom), proaktivne strategije učenja (poput ponavljanja i uvježbavanja, kontrole tijeka i ishoda učenja, elaboracije, organizacije, primjene i transformacije gradiva, kritičkog mišljenja) i proaktivne strategije suočavanja s neuspjehom (poput rješavanja problema). Navedena taksonomija komponenti samoreguliranog učenja bila bi dostatna kada bi svi učenici dijelili iste ciljne orijentacije u procesu učenja tj. kada bi svi bili usmjereni na učenje i napredak i relativno neosjetljivi na reakcije njihove socijalne okoline i moguće posljedice neuspjeha. U stvarnosti, mnogi su učenici u velikoj mjeri usmjereni samo na iskazivanje uspjeha, samozaštitu izbjegavanjem mogućnosti da se osramote ili na anti-akademske ciljeve koji uključuju samopromociju kroz omalovažavanje truda i školskih aktivnosti. Nedavno istraživanje na uzorku hrvatskih učenika (Lončarić, 2008) definiralo je i utvrdilo diskriminativnu valjanost obrambenog obrasca samoregulacije koji uključuje obrambena uvjerenja o kontroli (poput uvjerenja da vanjski čimbenici i inteligencija određuju uspjeh), ispitnu anksioznost, strategije za zaštitu samopoštovanja (poput samohendikepiranja, obrambenog pesimizma i vanjske atribucije neuspjeha), obrambene strategije učenja (poput usmjerenosti na minimalne zahtjeve učitelja i nepovezano memoriranje) i obrambene strategije suočavanja s neuspjehom (poput izbjegavanja, odustajanja, reinterpretacije, ignoriranja i ismijavanja problema). Razvoj modela obrambene samoregulacije učenja uključuje i važnu kros-kulturalnu hipotezu. Treba primijetiti da se taj pojam prvi put formulira i znatnije istražuje u našoj kulturalnoj sredini, pa se može pretpostaviti da su ti oblici samoregulacije znatno manje zastupljeni u sjeverozapadnim kulturama koje vrednuju preuzimanje odgovornosti za napredak i razvoj (stoga su i relativno zanemareni u istraživanju samoregulacije učenja) i znatno više zastupljeni u jugoistočnim kulturama koje karakterizira stavljanje naglaska na ponos i potrebu za obranom vlastitog samopoštovanja na račun napretka i transformacijskog razvoja kroz priznavanje vlastite odgovornosti za uspjeh, ali i neuspjeh. U istom kontekstu interpretirat će se i kulturalna specifičnost nekih neočekivanih pozitivnih učinaka obrambene samoregulacije na školski uspjeh.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Projekti:
009-0342618-2193 - Odrednice optimalnog razvoja i psihološke dobrobiti adolescenata (Brdar, Ingrid, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka

Profili:

Avatar Url Darko Lončarić (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Lončarić, Darko
Moguće (kros)kulturalne implikacije obrambenog obrasca samoregulacije učenja // 18. Godišnja konferencija hrvatskih psihologa: Kroskulturalna psihologija: knjiga sažetaka / Takšić, Vladimir i sur. (ur.).
Rijeka: Hrvatsko psihološko društvo – Društvo psihologa PGŽ, 2010. str. 77-77 (predavanje, nije recenziran, sažetak, znanstveni)
Lončarić, D. (2010) Moguće (kros)kulturalne implikacije obrambenog obrasca samoregulacije učenja. U: Takšić, V. (ur.)18. Godišnja konferencija hrvatskih psihologa: Kroskulturalna psihologija: knjiga sažetaka.
@article{article, author = {Lon\v{c}ari\'{c}, Darko}, editor = {Tak\v{s}i\'{c}, V.}, year = {2010}, pages = {77-77}, keywords = {samoregulirano u\v{c}enje, strategije u\v{c}enja, motivacija, kroskulturalni pristup}, title = {Mogu\'{c}e (kros)kulturalne implikacije obrambenog obrasca samoregulacije u\v{c}enja}, keyword = {samoregulirano u\v{c}enje, strategije u\v{c}enja, motivacija, kroskulturalni pristup}, publisher = {Hrvatsko psiholo\v{s}ko dru\v{s}tvo – Dru\v{s}tvo psihologa PG\v{Z}}, publisherplace = {Opatija, Hrvatska} }
@article{article, author = {Lon\v{c}ari\'{c}, Darko}, editor = {Tak\v{s}i\'{c}, V.}, year = {2010}, pages = {77-77}, keywords = {self-regulated learning, learning strategies, motivation, cross-cultural approach}, title = {Possible (cross)cultural implications of defensive self-regulation learning pattern}, keyword = {self-regulated learning, learning strategies, motivation, cross-cultural approach}, publisher = {Hrvatsko psiholo\v{s}ko dru\v{s}tvo – Dru\v{s}tvo psihologa PG\v{Z}}, publisherplace = {Opatija, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font