Pregled bibliografske jedinice broj: 502317
Školska interpretacija interpretacije Smrti Smail-age Čengića Ivana Mažuranića
Školska interpretacija interpretacije Smrti Smail-age Čengića Ivana Mažuranića // Ivan Mažuranić (1814-1890) i Crna Gora / Nikčević, Milorad (ur.).
Cetinje : Osijek: HCDP „C – M” RH, CKD M-M u Osijeku, ICJJ Vojislav P. Nikčević, Cetinje, 2011. str. 731-746 (pozvano predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 502317 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Školska interpretacija interpretacije Smrti Smail-age Čengića Ivana Mažuranića
(School interpretation of the interpretation of Ivan Mažuranić’s the Death of Smail-agha Čengić)
Autori
Sabljić, Jakov
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Ivan Mažuranić (1814-1890) i Crna Gora
/ Nikčević, Milorad - Cetinje : Osijek : HCDP „C – M” RH, CKD M-M u Osijeku, ICJJ Vojislav P. Nikčević, Cetinje, 2011, 731-746
ISBN
978-953-7589-07-3
Skup
Međunarodni znanstveni simpozij Ivan Mažuranić i Crna Gora 2009.
Mjesto i datum
Cetinje, Crna Gora, 27.09.2009. - 01.10.2009
Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
školska interpretacija; Smrt Smail-age Čengića; Ivan Mažuranić
(school interpretation; Death of Smail-agha Čengić; Ivan Mažuranić)
Sažetak
U radu se predlaže inovativna metodička realizacija Mažuranićeve Smrti Smail-age Čengića. Posrijedi je klasično djelo koje je bilo predmetom mnogobrojnih interpretacija i analiza. Najprije se ilustrativno prikazuju neki tipovi dosadašnjih interpretacija/analiza, određuje njihova tipologija i krug značenja na kojima se polazišno utemeljuju. Prijedlog metodičke obrade zasniva se na aktualiziranju tumačenja Muhsina Rizvića. Njegova studija “Smrt i život Čengić-age” sustavno se angažira u tijek školske interpretacije djela. Time se potiče kritičko mišljenje u savezništvu s vrstom teksta koji nerijetko biva objektom učeničke zloporabe (plagiranje), ali i one učiteljske (nametanje gotovog mišljenja autoriteta). Literarno djelo tako se desupstancijalizira jer se oslobađa stega jedinstvenoga značenja koje bi mu pridao autor ili, još više, (p)ovlašten tumač. Učenici izgrađuju svoje vještine tumačenja polemikom, usporedbom, dopunjavanjem mišljenja, pronalaženjem kontradiktornosti. Važan cilj interpretacije djela kakvo je Mažuranićev spjev svakako je i upozoravanje učenika na autorske (osobne) i povijesne (neosobne) misaone sklopove uvjetujuće za nastanak djela, ali i na determiniranost interpretacije vremenskim okvirom te ideološkom pozadinom samoga tumača djela.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
122-0000000-0605 - Kulture u doticaju: Stoljetni hrvatski i crnogorski književni identiteti (Sabljić, Jakov, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Osijek
Profili:
Jakov Sabljić
(autor)