Pregled bibliografske jedinice broj: 501915
Istraživački usmjerena nastava prirode i društva
Istraživački usmjerena nastava prirode i društva, 2006., diplomski rad, Učiteljski fakultet u Osijeku Dislocirani studij u Slavonskom Brodu, Osijek
CROSBI ID: 501915 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Istraživački usmjerena nastava prirode i društva
(Research as Part of Science Curriculum)
Autori
Teskera, Andrea
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad
Fakultet
Učiteljski fakultet u Osijeku Dislocirani studij u Slavonskom Brodu
Mjesto
Osijek
Datum
18.07
Godina
2006
Stranica
65
Mentor
Borić, Edita
Ključne riječi
istraživačka nastava; priroda i društvo; znanja; sposobnosti; vještine
(field trips; Science curriculum; knowledge; abilities; skills)
Sažetak
Cilj ovog istraživanja je upoznavanje učenika s istraživačkim radom prijenom projekta u nastavi prirode i društva i poticanje učenika na samostalno istraživanje. Odabran je lokalitet istraživanja "Ribnjak" i okolica škole . U radu je dan primjer nastavnog sata u učionici i primjer mini projekta. U svrhu ponavljanja izrađeni su nastavni listići. Također je prikazan i sam rad na terenu i zadci za svaku skupinu koji su uspješno obavljeni. Nakon toga obrađeni su prikupljeni podaci i prezentirani radovi u učionici. Rezultati ovog istraživanja ukazuju na važnost provođenja istraživački usmjerene nastave prirode i društva. Boravak u prirodi pozitivno utječe na svijest učenika. Također potiče učenika na samostalno otkrivanje prirode, te ujedno i donošenje nekih spoznaja, te se s takvim radom učenik usmjerava prema stvaralaštvu. Rezultati pokazuju da su djeca zainteresirana za istraživanje prirode , a pri tome i za nastavu u prirodi, potrebno je nastavnicima / učiteljima osvijestiti važnost istraživački usmjerene nastave i pomogućnosti što češće ju provoditi. Nakon obrade ankete učenika, rezultati ukazuju da su učenici upoznati s istarživački usmjerenom nastavom prirode i društva, ali kroz razgovor s učiteljicom učenici nisu u prilici često istraživati prirodu. Ovaj rad pokazuje da je samostalno istraživanje vrlo važno i da omogućava stjecanje znanja vlastitom aktivnosti učenika i osigurava njihovu zainteresiranost za rad. Samostalnim radom i istraživanjem raste motivacija i znatiželja. Nastava usmjerena na istraživanje najprihvatljivija je za učenike i daje najbolje rezultate.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
245-0000000-3613 - Usmjerenost nastave prirode i društva na razine postignuća učenika (Borić, Edita, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek
Profili:
Edita Borić
(mentor)