Pregled bibliografske jedinice broj: 501873
Eksperimentalni rad u nastavi biologije uz pomoć hipoteze
Eksperimentalni rad u nastavi biologije uz pomoć hipoteze // Drugi dani Mate Demarina – Kvalitetna edukacija i stvaralaštvo / NevenkaTatković i Aida Muradbegović (ur.).
Pula: Hrvatski pedagoško-književni zbor-Zagreb, 2002. str. 75-81 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 501873 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Eksperimentalni rad u nastavi biologije uz pomoć hipoteze
(Experimental Work in Biology with Hypotheses)
Autori
Borić, Edita ; Novoselić, Daniela
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Drugi dani Mate Demarina – Kvalitetna edukacija i stvaralaštvo
/ NevenkaTatković i Aida Muradbegović - Pula : Hrvatski pedagoško-književni zbor-Zagreb, 2002, 75-81
Skup
Drugi dani Mate Demarina – Kvalitetna edukacija i stvaralaštvo
Mjesto i datum
Pula, Hrvatska, 14.06.2001. - 16.06.2001
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
eksperiment; hipoteza; biologija
(Experime; Biology; Hypotheses)
Sažetak
Tijekom bioloških pokusa uspostavljanje veze od problema do zaključka može za učenike biti golem problem. Nedostatak usmjerene pažnje i tendencija ka iskrivljavanju pojmova često rezultira donošenjem netočnih učeničkih zaključaka. Što bi učitelj biologije mogao učiniti da uloženo vrijeme i trud u osmišljavanju biološkog pokusa rezultira pojmovima razumijevanjem? Svrha je ovog rada prezentirati mogućnosti implementacije znanosti u nastavi biologije uporabom hipoteze kao mogućeg puta za biološko zaključivanje učenika. Struktura formiranja hipoteze dana je na primjeru čimbenika koji utječu na fotosintezu. Učenici su proučili plan pokusa, usmjerili pažnju na identifikaciju dviju varijabli koje bi mogle biti međusobno povezane te napisali hipotezu za svaki problem. Na kraju eksperimenta učenici su uspostavili uzročno-posljedični odnos između dviju varijabli te su kao viši nivo razmišljanja i razumijevanja izveli induktivan zaključak.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet, Osijek