Pregled bibliografske jedinice broj: 501847
Objašnjenje obrazovnih izbora adolescenata u stereotipno muškom području - provjera hipoteza modela očekivanja i vrijednosti
Objašnjenje obrazovnih izbora adolescenata u stereotipno muškom području - provjera hipoteza modela očekivanja i vrijednosti // XVII. Dani psihologije u Zadru: Sazeci radova / Sorić, Izabela ; Ćubela Adorić, Vera ; Gregov, Ljiljana ; Penezić, Zvjezdan (ur.).
Zadar: Odjel za psihologiju Sveučilišta u Zadru, 2010. (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 501847 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Objašnjenje obrazovnih izbora adolescenata u stereotipno muškom području - provjera hipoteza modela očekivanja i vrijednosti
(The explanation of adolescents' educational choices in stereotypically male domain - testing the hypotheses of expectancy-value model)
Autori
Jugović, Ivana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
XVII. Dani psihologije u Zadru: Sazeci radova
/ Sorić, Izabela ; Ćubela Adorić, Vera ; Gregov, Ljiljana ; Penezić, Zvjezdan - Zadar : Odjel za psihologiju Sveučilišta u Zadru, 2010
ISBN
978-953-7237-65-3
Skup
XVII. Dani psihologije u Zadru
Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 27.05.2010. - 29.05.2010
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
model očekivanja i vrijednosti; rodne uloge; odabir studija; srednjoškolci/ke
(expectancy-value model; gender roles; choice of course of study; high school students)
Sažetak
Cilj istraživanja bio je objasniti rodne razlike u obrazovnim odabirima u stereotipno muškom obrazovnom području. Dosadašnja istraživanja pokazuju da su žene podzastupljene na većini tehničkih studija te da djeca i adolescenti imaju stereotipne predodžbe o tehničkim zanimanjima i prirodnim znanostima, a posebno fizici, kao primjerenijima za muškarce. Prema modelu očekivanja i vrijednosti Eccles i suradnika/ca, čimbenici koji objašnjavaju rodne razlike u obrazovnim postignućima i odabirima su očekivanja uspjeha u području, subjektivne vrijednosti tj. interes, percipirana korisnost i važnost bavljenja tim područjem te rodne uloge, rodni stereotipi o području i utjecaji okoline. S obzirom da u Hrvatskoj nedostaje spoznaja o rodnoj problematici u obrazovnim odabirima, cilj ovog istraživanja bio je provjeriti hipoteze modela očekivanja i vrijednosti u objašnjenju odabira fizike na maturi i odabiru tehničkih studija. U istraživanju je sudjelovalo preko 700 učenika/ca 3. razreda općih gimnazija u Zagrebu. Korištene su skale koje ispituju rodne uloge i različite aspekte motivacije za fiziku (očekivanja uspjeha u fizici, procjena vlastitih sposobnosti u fizici i subjektivne vrijednosti fizike). Osim toga, prikupljeni su i podaci o stereotipima o fizici i tehničkim zanimanjima, te o namjerama odabira fizike na državnoj maturi i odabira tehničkih studija. Rezultati regresijskih analiza pokazuju da su, osim motivacijskih čimbenika, rodne uloge i stereotipi također važni u objašnjenju obrazovnih odabira u stereotipno muškom području. Također se pokazalo da su prediktori odabira složeniji kod djevojaka nego kod mladića. Rezultati će se prodiskutirati u kontekstu modela očekivanja i vrijednosti i teorija socijalizacije u tradicionalne rodne uloge.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
100-1001677-0880 - Profesionalni razvoj učitelja tijekom inicijalnog obrazovanja i pripravništva (Vizek Vidović, Vlasta, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Institut za društvena istraživanja , Zagreb
Profili:
Ivana Pikić Jugović
(autor)