Pregled bibliografske jedinice broj: 501765
Longitudinalno istraživanje razvoja kreativnosti osnovnoškolske djece
Longitudinalno istraživanje razvoja kreativnosti osnovnoškolske djece, 2010., doktorska disertacija, FILOZOFSKI FAKULTET, ZAGREB
CROSBI ID: 501765 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Longitudinalno istraživanje razvoja kreativnosti osnovnoškolske djece
(Longitudinal research of elementary school aged children's creativity development)
Autori
Rački, Željko
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija
Fakultet
FILOZOFSKI FAKULTET
Mjesto
ZAGREB
Datum
28.12
Godina
2010
Stranica
269
Mentor
Vlahović Štetić, Vesna
Ključne riječi
Razvoj kreativnosti u djece; područja kreativnosti; umjetnička kreativnost; znanstvena kreativnost; svakodnevna kreativnost.
(Development of children’s' creativity; creativity domains; artistic creativity; scientific creativity; everyday creativity)
Sažetak
Praćenje razvoja kreativnosti osnovnoškolske djece od 2. do 7. razreda (7 do 14 godina) u funkciji domene bio je cilj ovog akceleriranoga longitudinalnog istraživanja u trima točkama mjerenja, s razmakom od 1 i 1.4 godine, pomoću 5 djelomično preklapajućih kohorta podjednakih veličina (od 45 do 82 djece ; preklapanjem kohorta ukupno 804 pojedinačnih mjerenja). Djeca su opetovano u trima mjerenjima ispitana inventarom kreativnog ponašanja i pratećim mjerama namijenjenim procjeni valjanosti inventarom prikupljenih podataka. Inventar kreativnog ponašanja mjeri kreativna ponašanja koja su razvrstana u tri domene (svakodnevna, umjetnička i znanstvena kreativnost) i 10 skala (istim redom: crtanje-slikanje i dizajn, oblikovanje, kreativna igra ; dramska kreativnost, modni dizajn, glazbena, literarna i plesna kreativnost ; i informatičko-robotička i istraživačko-izumiteljska kreativnost). Rezultati u praćenom vremenskom razdoblju pokazuju rodne i dobne razlike u promjeni učestalosti kreativnog ponašanja djece tako da ponašanja iz domene svakodnevne kreativnosti pokazuju opadanje i kod dječaka i kod djevojčica, a znanstvene kreativnosti povećanje u funkciji dobi, pružajući potporu stabilnosti, specifičnosti i općenitosti kreativnosti u funkciji domena i dobi.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
245-1221170-1041 - Potreba novog položaja učenika u nastavi i izvan nastave (Peko, Anđelka, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb