Pregled bibliografske jedinice broj: 501763
Obrazovna postignuća u udžbenicima prirode i društva za 3. razred
Obrazovna postignuća u udžbenicima prirode i društva za 3. razred, 2010., diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet u Osijeku, Osijek, Hrvatska
CROSBI ID: 501763 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Obrazovna postignuća u udžbenicima prirode i društva za 3. razred
(Educational achievement in the textbooks of nature and society for the third class)
Autori
Šumrada, Tamara
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Učiteljski fakultet u Osijeku
Mjesto
Osijek, Hrvatska
Datum
28.06
Godina
2010
Stranica
64
Mentor
Borić, Edita
Neposredni voditelj
Škugor, Alma
Ključne riječi
obrazovna postignuća; Bloomova taksonomija; udžbenici; Priroda i društvo
(Bloom taxonomy; educational achievement; textbooks; Science and Society; level)
Sažetak
U suvremenoj nastavi nastavnik postaje sve manje predavač i ispitivač, a više organizator i odgajatelj. On nastavne sadržaje prilagođuje interesima, potrebama i mogućnostima učenika. Na taj način učenici u osnovnoj školi usvajaju znanja, vještine i navike, ali i određene stavove oblikovane procesom učenja. Cilj ovoga istraživanja jest utvrditi koje razine znanja najviše potiče pojedini autor pitanjima za provjeru u udžbenicima i radnim bilježnicama Prirode i društva za treći razred osnovne škole. Istraživanje je provedeno na udžbenicima i radnim bilježnicama Prirode i društva za 3. razred osnovne škole koji su odobreni od Ministarstva znanosti, obrazovanja i športa i vrijede od 2010. do 2013.g. Analizirati će se ukupno tri udžbenika i isto toliko radnih bilježnica. Udžbenici i njihove radne bilježnice za 3. razred koje će se koristiti su EUREKA! 3 (Bakarić Palička i Ćorić, 2009), Hrvatski zavičaji (Jelić, 2009), Naš svijet 3 (De Zan, 2008). Temeljem detaljne analize i dobivenih rezultata zaključili smo da je udžbenik“ Naš svijet 3” autora Ivana De Zana, zadovoljio potrebe suvremene nastave. Sadržaji u udžbeniku obrađeni su na zanimljiv način, ali i primjenjiv u praksi te izričito potiče samostalni i misaoni rad učenika Učenicima uvijek treba odabranim sadržajima, tehnikama i zadacima olakšati usvajanje propisanog gradiva te poticati njihovu samostalnost i kreativnost. Put do usvojenosti znanja mora biti praćen otkrivanjem novih spoznaja. To se može postići kvalitetnom i zanimljivom nastavom, raznovrsnom po pristupu i metodama koja će učenika motivirati na aktivno sudjelovanje u nastavnom procesu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Biologija, Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
245-0000000-3613 - Usmjerenost nastave prirode i društva na razine postignuća učenika (Borić, Edita, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek