Pregled bibliografske jedinice broj: 501761
Istraživačka nastava u Kopačkom ritu
Istraživačka nastava u Kopačkom ritu, 2011., diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet u Osijeku, Osijek, Hrvatska
CROSBI ID: 501761 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Istraživačka nastava u Kopačkom ritu
(Research teaching in Kopački rit)
Autori
Bece, Sanja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Učiteljski fakultet u Osijeku
Mjesto
Osijek, Hrvatska
Datum
08.02
Godina
2011
Stranica
66
Mentor
Borić, Edita
Neposredni voditelj
Škugor, Alma, sumentor
Ključne riječi
istraživačka nastava; Kopački rit; studenti; kompetencije; stavovi
(; Kopački rit; students; research teaching; competence; attitudes)
Sažetak
Glavni cilj školovanja je priprema djece za život nakon škole. Sadržaji koje poučavamo u školi trebali bi biti upotrebljivi u nizu okolnosti u životu učenika nakon škole. Suvremeni učitelj treba poštivati potrebe učenika, omogućiti mu samorad, otkrivanje i rješavanje problema i divergentno mišljenje. Nastavni programi, nastali u novije vrijeme, odražavaju temeljne ideje u znanosti, ali i temelje prirodoznanstvene istraživačke metode kojima se služe znanstvenici u radu. Teorijske postavke Modela znanstvenog istraživanja (MZI) u nastavi temelj su svjetskog pothvata kojim se pod nazivom TEMPUS nastoji unaprijediti početnu nastavu prirodoslovlja u svijetu i u nas. Istraživački usmjerena nastava najsuvremeniji je pristup nastavi prirodoslovlja koja je u uskoj vezi s izvanučioničkom nastavom. Izvanučionička nastava je specifično osmišljen i organiziran proces učenja i poučavanja koji se ostvaruje izvan škole. Istraživanjem sam ispitala stavove 190 studenata Učiteljskog fakulteta na mađarskom nastavnom jeziku iz Subotice o njihovoj motivaciji i kompetencijama za izvanučioničku istraživačku nastavu te koje prednosti, a koje nedostatke vide u istoj. Studenti visoko procijenjenu motivaciju za provođenje nastave izvan učionice te vide više prednosti nego mana izvanučioničke istraživačke nastave. Rezultati ukazuju i na to da se studenti ne osjećaju kompetentnima za izvanučioničku istraživačku nastavu te se i dalje treba raditi na razvijanju kompetencija studenata za pripremanje, vođenje i analizu izvanučioničke istraživačke nastave.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
245-0000000-3613 - Usmjerenost nastave prirode i društva na razine postignuća učenika (Borić, Edita, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek