Pregled bibliografske jedinice broj: 501710
Motivacijska uvjerenja u učenju materinskoga jezika i stranih jezika
Motivacijska uvjerenja u učenju materinskoga jezika i stranih jezika // Društvena istraživanja, 19 (2010), 4/5; 873-894 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 501710 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Motivacijska uvjerenja u učenju materinskoga jezika i stranih jezika
(Motivational beliefs in mother tongue and foreign language learning)
Autori
Rovan, Daria ; Jelić, Andrea-Beata
Izvornik
Društvena istraživanja (1330-0288) 19
(2010), 4/5;
873-894
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
motivacija; učenje jezika; ciljevi postignuća; samodjelotvornost; percepcija vrijednosti
(motivation; language learning; achievement goals; self-efficacy; perceived value)
Sažetak
Cilj ovog istraživanja bio je ispitati motivacijska uvjerenja vezana za učenje materinskoga jezika (hrvatski), prvoga stranog (engleski) te drugoga stranog jezika (francuski). Pritom smo htjeli utvrditi razlikuje li se razina motivacijskih uvjerenja u ovim predmetima te u kolikoj su mjeri motivacijska uvjerenja povezana s uspjehom u pojedinim predmetima. U istraživanju je sudjelovalo 98 gimnazijalaca ; oni su ispunjavali upitnik koji se sastojao od skala kojima su ispitivani samodjelotvornost, percepcija vrijednosti te ciljevi dostignuća, a prikupljene su i njihove ocjene. Rezultati istraživanja pokazuju da među pojedinim predmetima postoje značajne razlike za procjenu korisnosti i samodjelotvornosti, kao i za cilj ovladavanja izbjegavanjem. Najnepovoljniji sklop motivacijskih uvjerenja vezuje se uz francuski, a najpovoljniji uz engleski jezik. Obrasci povezanosti motivacijskih uvjerenja s uspjehom vrlo su slični za sve proučavane jezike, pri čemu se kao ključni prediktor uspjeha pokazala procjena samodjelotvornosti. Dobiveni rezultati mogu biti vrlo korisni za planiranje poučavanja, koje pozitivno pridonosi učeničkoj motivaciji za učenje jezika.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija, Filologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb,
Sveučilište u Zagrebu
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Current Contents Connect (CCC)
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Social Science Citation Index (SSCI)
- SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI
- Scopus