Pregled bibliografske jedinice broj: 50161
POSTMODERNA PEDAGOGIJA I VIRTUALNA STVARNOST
POSTMODERNA PEDAGOGIJA I VIRTUALNA STVARNOST // Nastavnik i suvremene obrazovne tehnologije / Rosić, Vladimir ; Tschamlet, Herbert ; Grbavac, Vitomir ; Plenković (ur.).
Rijeka: Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci, 2000. str. 11-18 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 50161 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
POSTMODERNA PEDAGOGIJA I VIRTUALNA STVARNOST
(POSTMODERN PEDAGOGY AND VIRTUAL REALITY)
Autori
Mušanović, Marko
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Nastavnik i suvremene obrazovne tehnologije
/ Rosić, Vladimir ; Tschamlet, Herbert ; Grbavac, Vitomir ; Plenković - Rijeka : Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci, 2000, 11-18
Skup
Nastavnik i suvremene obrazovne tehnologije
Mjesto i datum
Gospić, Hrvatska, 08.06.2000. - 09.06.2000
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
POSTMODERNA PEDAGOGIJA; VIRTUALNA STVARNOST
(POSTMODERN PEDAGOGY; VIRTUAL REALITY)
Sažetak
Unutar diskursa kulturne i ideološke konfiguracije modernizma, koncept znanja povezuje učenje s povlaštenim autonomnim i specijaliziranim područjima znanja koja su artikulirana Zapadnim konceptom kulture. Oblikovano u modernističkom kontekstu, školovanje postaje sredstvo političkih i intelektualnih tehnologija koje su povezane s upravljajućim socijalnim redom.
Rezultat je pedagoški sistem reguliran praksom uređenja takvog pogleda prema kojem je kontingentnost (uključivši važnost podsvijesti i pluralnost pogleda) shvaćena kao neprijatelj, a red kao zadatak. Praksa strukturiranja, licenciranja i reguliranja uređenog javnog školstva uvodi se zbog pretpostavljenog straha od različitosti i indeterminantnosti.
Efekti toga duboko su ugrađeni u strukturu javnog školstva i uključuju kulturne razlike shvaćene kao prijetnja ili opasnost, znanje se pozicionira u kurikulumu kao sredstvo vlasti i nadmoći i kontrole; tehnologija i kultura knjige je tretirana kao utjelovljenje modernističkog pristupa učenju i kao jedini legitimni objekt pedagogije.
Elektronički posredovane kulture proizvode novi koncept virtualne realnosti i postmoderni svijet hibridizirajućih identiteta, elektroničkih tehnologija i pluralizirajućeg javnog prostora. Virtualna realnost je korak prema slobodi obrazovanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA