Pregled bibliografske jedinice broj: 50159
Postmoderne epistemologije pedagogije
Postmoderne epistemologije pedagogije // Pedagogija i hrvatsko školstvo / Vrgoč, Hrvoje (ur.).
Zagreb: Hrvatski pedagoško-književni zbor, 1996. str. 98-107 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 50159 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Postmoderne epistemologije pedagogije
(The Postmoder Epistemologies of Pedagogy)
Autori
Mušanović, Marko
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Pedagogija i hrvatsko školstvo
/ Vrgoč, Hrvoje - Zagreb : Hrvatski pedagoško-književni zbor, 1996, 98-107
Skup
Pedagogija i hrvatsko školstvo
Mjesto i datum
Opatija, Hrvatska, 29.04.1996. - 30.04.1996
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
postmodernizam; epistemologija pedagogije
(postmodernism; epistemology of pedagogy)
Sažetak
Postmoderne pedagogije kao znanje o znanju dovode se u kontekst kritike moderne. Postmoderna epistemologija polazi od stava da su spoznajno vrijedni i jedinstvenost i mnoštvenost, da su spoznajno legitimne različite istine. Istinitost neke spoznaje leži u njenom kontekstu, a ne u nekom vrhovnom načelu uma. Otkrivanje sveza spoznaje i interesa otkriva ideologijski karakter univerzalističkog shvaćanja znanstvene spoznaje, znanstvene konstrukcije svijeta (tehnika) i znanstvenog pogleda na svijet. Dehumanizacija svijeta se pokazuje kao pogubna posljedica vjere u apsolutnu moć ljudskog uma. Implikacije kritike moderne brojne su i dotiču se svih znanosti. Za pedagogiju to znači da valja napustiti shvaćanje o "jednoj pedagogiji".
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA