Pregled bibliografske jedinice broj: 501450
Analiza metodike prezentacije informacija u hrvatskim tiskanim medijima primjenom teorijskih pravila Gestalta
Analiza metodike prezentacije informacija u hrvatskim tiskanim medijima primjenom teorijskih pravila Gestalta // 14th international conference on printing, design and graphic communications Blaž Baromić - Proceedings / Mikota, Miroslav (ur.).
Senj : Zagreb: Grafički fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2010. str. 300-309 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 501450 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Analiza metodike prezentacije informacija u hrvatskim tiskanim medijima primjenom teorijskih pravila Gestalta
(Gestalt theory rules based annalisys of information presentation method in Croatian print media)
Autori
Periša, Mario ; Čerepinko, Darijo ; Milković, Marin
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
14th international conference on printing, design and graphic communications Blaž Baromić - Proceedings
/ Mikota, Miroslav - Senj : Zagreb : Grafički fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2010, 300-309
ISBN
978-953-7644-06-2
Skup
14th international conference on printing, design and graphic communications Blaž Baromić
Mjesto i datum
Senj, Hrvatska, 06.10.2010. - 09.10.2010
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
Informacija; tiskani medij; Gestalt
(Informations; Print media; Gestalt)
Sažetak
Autori istražuju zakonitosti dizajniranja plohe grafičkog medija i interpretaciju rasporeda odnosno konteksta optičkih elemenata te semantičke naravi informacije postavljene u zadanu grafičku cijelinu na teorijskim pretpostavkama Gestalta. Medijsko tržište u Hrvatskoj, ali i u svijetu, izuzetno je konkurentno i kompetitivno s često sadržajno istim ili sličnim informacijama. U toj 'buci' uredništva moraju smišljati uvijek nove metode i 'trikove' kako bi zadobili čitateljsku pozornost i povećali prodaju. Autori na primjeru istražuju mogu li se teorijske postavke Gestalt psihololgije prepoznati u uredničkoj praksi hrvatskih tiskanih medija. Vizualizacija i kreativna rješenja prije svega naslovnice u funkciji je isticanja ili povezivanja sadržaja, a odnos grafičkih elemenata može se dovesti u grafičku i semantičku vezu iako su međusobno neovisni jedan o drugom. Na taj način moguće je, u kontekstu Gestalta, stvoriti privid nove, uočene, eksluzivne informacije, a zapravo manipulirati informacijama i čitateljskom publikom. Naime, masovnom komunikacijom u perciptivnom smislu upravlja jednostavnost i cjelovitost, pa tako figuracija odnosno slika ima prednost nad apstrakcijom tj. tekstom. Sliku koja je u odnosu na glavni naslov u omjeru zlatnog reza naše oko po naravi percipira kao cijelinu. Zapadnoj kulturi imanentan je smjer čitanja s lijeva na desno, odozgo prema dolje. Ako je određena fotografija u optičkoj ravnoteži s određenim naslovom, iako su međusobno sadržajno neovisni, perifernim vidom moguće je zapaziti i razumjeti osnovne elemente naracije koji su u bliskom području fokusa. Kad su i sintaksa i semantika naslova i fotografije podudarni i u istoj optičkoj cijelini, uz prisutnost eventualnih drugih elemenata, moguće je pretpostaviti postojanje namjerne ili slučajne sugestije i konotacije informacije u puno širem smislu nego što je zasebno ima bilo koji od spomenutih elemenata.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Grafička tehnologija, Politologija, Informacijske i komunikacijske znanosti