Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 501324

Uloga istraživanja uporišta identiteta lokalne zajednice kao prvi korak u brendiranju gradova - na primjeru grada Samobora


Skoko, Božo; Vukasović, Igor
Uloga istraživanja uporišta identiteta lokalne zajednice kao prvi korak u brendiranju gradova - na primjeru grada Samobora // Međunarodni znanstveni skup Mediji i Turizam = International Scientific Conference "Media and Tourism" / Krpan, Tomislav ; Sušac, Vlado (ur.).
Zadar : Nin: Sveučilište u Zadru, Odjel za turizam i komunikacijske znanosti, 2010. str. 89-100 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


CROSBI ID: 501324 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Uloga istraživanja uporišta identiteta lokalne zajednice kao prvi korak u brendiranju gradova - na primjeru grada Samobora
(The Role of Researching Strongholds of Local Community Identity as a First Step in City Branding - Example: City of Samobor)

Autori
Skoko, Božo ; Vukasović, Igor

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
Međunarodni znanstveni skup Mediji i Turizam = International Scientific Conference "Media and Tourism" / Krpan, Tomislav ; Sušac, Vlado - Zadar : Nin : Sveučilište u Zadru, Odjel za turizam i komunikacijske znanosti, 2010, 89-100

ISBN
978-953-7237-47-9

Skup
Međunarodni znanstveni skup "Mediji i turizam"

Mjesto i datum
Nin, Hrvatska; Zadar, Hrvatska, 20.03.2009. - 22.03.2009

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
brend; destinacija; Samobor; istraživanje; identitet
(brand; destination; Samobor; research; iIdentity)

Sažetak
Sve više hrvatskih gradova započinje proces brendiranja, kojeg autori razumijevaju kao proces jačanja prepoznatljivosti i isticanja pozitivnih vrijednosti grada, te stvaranja emocionalne asocijacije na neki subjekt pomoću neopipljivih atributa poput povijesti, imidža, simbola i slično. Brendiranje omogućuje identifikaciju subjekta i njegovo razlikovanje od konkurencije, a u procesu brendiranja najčešće se koriste alati marketinga i odnosa s javnošću te dizajn. Autori kao iznimno važan preduvjet uspjeha brendiranja grada izdvajaju proces istraživanja uporišta njegova identiteta, koji se često izostavlja u hrvatskoj praksi brendiranja. A kako bi pokazali važnost tog segmenta u gradnji brenda grada, kao primjer navode grad Samobor, u kojem su proveli istraživanja na temelju kojeg je započeo proces brendiranja. Autori su, analizirajući svjetske primjere brendiranja destinacija, na primjeru Samobora pokušali pokazati da je za brendiranje grada najvažnije mišljenje i vjerovanje lokalne zajednice te da se sadržaj brenda mora graditi na vidljivim i skrivenim vrijednostima grada, koje se nalaze u njegovoj povijesti, sadašnjosti, tradiciji, legendama... Tako su definirali metodologiju, koja uključuje identificiranje povijesnih, prirodnih, antropoloških, gospodarskih i kulturoloških uporišta identiteta grada Samobora. Uz analizu dostupnih materijala i činjenica, tom zadatku su pristupili i kroz istraživanje mišljenja građana, intervjue s kreatorima javnog mišljenja u različitim područjima života u Samoboru, te istraživanje mišljenja hrvatske javnosti o identitetu i imidžu Samobora. Autori zaključuju kako je, bez kvalitetnog i sveobuhvatnog istraživanja identiteta, koji je sadržan u prošlosti i sadašnjosti grada, razvijanje vjerodostojne brend arhitekture uvelike otežano. 'Novi' brend često biva neprihvaćen od svojih osnivača/građana, a time u potpunosti i ne zaživi u javnosti. Uz to, 'konstruirani' brend bez uporišta u stvarnom identitetu grada, bez obzira na privlačnost, dugoročno nije održiv u samoborskoj, hrvatskoj i međunarodnoj stvarnosti.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Politologija



POVEZANOST RADA


Projekti:
015-0152482-2476 - JAVNOST, ELITE, MEDIJI I KOMUNIKACIJSKA STRATEGIJA ULASKA HRVATSKE U EU (Blanuša, Nebojša, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Fakultet političkih znanosti, Zagreb

Profili:

Avatar Url Božo Skoko (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Skoko, Božo; Vukasović, Igor
Uloga istraživanja uporišta identiteta lokalne zajednice kao prvi korak u brendiranju gradova - na primjeru grada Samobora // Međunarodni znanstveni skup Mediji i Turizam = International Scientific Conference "Media and Tourism" / Krpan, Tomislav ; Sušac, Vlado (ur.).
Zadar : Nin: Sveučilište u Zadru, Odjel za turizam i komunikacijske znanosti, 2010. str. 89-100 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
Skoko, B. & Vukasović, I. (2010) Uloga istraživanja uporišta identiteta lokalne zajednice kao prvi korak u brendiranju gradova - na primjeru grada Samobora. U: Krpan, T. & Sušac, V. (ur.)Međunarodni znanstveni skup Mediji i Turizam = International Scientific Conference "Media and Tourism".
@article{article, author = {Skoko, Bo\v{z}o and Vukasovi\'{c}, Igor}, year = {2010}, pages = {89-100}, keywords = {brend, destinacija, Samobor, istra\v{z}ivanje, identitet}, isbn = {978-953-7237-47-9}, title = {Uloga istra\v{z}ivanja upori\v{s}ta identiteta lokalne zajednice kao prvi korak u brendiranju gradova - na primjeru grada Samobora}, keyword = {brend, destinacija, Samobor, istra\v{z}ivanje, identitet}, publisher = {Sveu\v{c}ili\v{s}te u Zadru, Odjel za turizam i komunikacijske znanosti}, publisherplace = {Nin, Hrvatska; Zadar, Hrvatska} }
@article{article, author = {Skoko, Bo\v{z}o and Vukasovi\'{c}, Igor}, year = {2010}, pages = {89-100}, keywords = {brand, destination, Samobor, research, iIdentity}, isbn = {978-953-7237-47-9}, title = {The Role of Researching Strongholds of Local Community Identity as a First Step in City Branding - Example: City of Samobor}, keyword = {brand, destination, Samobor, research, iIdentity}, publisher = {Sveu\v{c}ili\v{s}te u Zadru, Odjel za turizam i komunikacijske znanosti}, publisherplace = {Nin, Hrvatska; Zadar, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font