Pregled bibliografske jedinice broj: 501255
Trgovačke marke - imperativ svakog trgovca
Trgovačke marke - imperativ svakog trgovca // Izazovi trgovine u recesiji / Renko, Sanda ; Knežević, Blaženka ; Vouk, Rudolf (ur.).
Zagreb: Ekonomski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2010. str. 129-143
CROSBI ID: 501255 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Trgovačke marke - imperativ svakog trgovca
(Private labels - the imperative for every retailer)
Autori
Renko, Sanda ; Županić, Ivana ; Petljak, Kristina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Izazovi trgovine u recesiji
Urednik/ci
Renko, Sanda ; Knežević, Blaženka ; Vouk, Rudolf
Izdavač
Ekonomski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
Grad
Zagreb
Godina
2010
Raspon stranica
129-143
ISBN
978-953-6025-38-1
Ključne riječi
trgovačke marke, potrošači, maloprodavači, recesija.
(private labels, consumers, retailers, recession)
Sažetak
Trgovina je izuzetno dinamična gospodarska grana podložna promjenama i svakodnevnim izazovima. Trgovci su iskoristili trgovačke marke kao element poslovanja koji im je omogućio poboljšanje pozicije na tržištu, povećanje lojalnosti kupaca i uspješno diferenciranje u odnosu na rastuću konkurenciju. Porast broja proizvoda pod trgovačkom markom predstavlja veliku prijetnju proizvođačkim markama posebice u području robe svakodnevne potrošnje budući da trgovačke marke omogućavaju trgovcima prodaju uz niže troškove (a samim time po znatno nižim cijenama) te veću kontrolu nad kreiranjem politike cijena i asortimana prodavaonice. Temeljni cilj ovog rada je ustanoviti opravdanost ove konstatacije na temelju istraživanja provedenog među potrošačima i maloprodajnim poduzećima, te navesti razloge zašto su trgovačke marke imperativ svakog trgovca, posebice u vrijeme gospodarske krize. Rezultati istraživanja pokazali su kako unatoč naglašavanju cijene kao glavne prednosti trgovačkih maraka u odnosu na proizvođačke marke, potrošači prepoznaju i adekvatan omjer dobivenih koristi u odnosu na uloženo. Istraživanje provedeno među trgovcima dovelo je do istih rezultata budući da su i maloprodavači istakli kako niske cijene nisu dovoljan razlog za privlačenje kupaca, već je cilj povećati percipiranu vrijednost proizvoda.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija
POVEZANOST RADA
Projekti:
067-0000000-2495 - Uloga terminskih tržišta u razvoju hrvatskog gospodarstva (Lazibat, Tonći, MZOS ) ( CroRIS)
067-0672345-2286 - Marketinški sustav konkurentske prednosti ponude ekoloških proizvoda u RH (Renko, Sanda, MZOS ) ( CroRIS)
067-0672345-2343 - Modeliranje distribucijskih kanala za ekološke proizvode i zaštita potrošača uRH (Brčić-Stipčević, Vesna, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Ekonomski fakultet, Zagreb