Pregled bibliografske jedinice broj: 501103
Lektira: problemski pristup, a ne problem
Lektira: problemski pristup, a ne problem // Peti hrvatski slavistički kongres: Zbornik radova. Knjiga 2 / Turk, Marija ; Srdoč-Konestra, Ines (ur.).
Rijeka: Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci, 2012. str. 873-881 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 501103 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Lektira: problemski pristup, a ne problem
(Required reading: problem solving, not a problem)
Autori
Milković, Ivana ; Narančić Kovač, Smiljana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Peti hrvatski slavistički kongres: Zbornik radova. Knjiga 2
/ Turk, Marija ; Srdoč-Konestra, Ines - Rijeka : Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci, 2012, 873-881
ISBN
978-953-6104-83-3
Skup
Peti hrvatski slavistički kongres
Mjesto i datum
Rijeka, Hrvatska, 07.09.2010. - 10.09.2010
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
suradničko čitanje; potpomognuto čitanje; problemski pristup; lektira; književnost; nastava književnosti
(cooperative reading; scaffolded reading; problem approach; required reading; literature; teaching literature)
Sažetak
Rad se bavi nastavom lektire u prvom i drugom razredu osnovne škole. Ističe se važnost lektire u poučavanju hrvatskoga jezika i upoznavanja književnoteorijskoga nazivlja. Predlaže se suradničko i potpomognuto čitanje, pri čemu je važna suradnja učitelja i učenika pri zajedničkoj obradi lektire na nastavi hrvatskoga jezika. Osigurati prikladnu podršku pri učenju te primijeniti problemski pristup kako bi se djeca uputila u osnovne pojmove, može se samo zajedničkim čitanjem i rješavanjem problema na nastavi. Takav pristup predviđa i samostalno čitanje i izradu zadaće, ali potiče i kritičko i kreativno mišljenje kako bi se uspješno izgradile čitateljske vještine. U predloženom se problemskom pristupu djeca postupno vode od teksta do razumijevanja osnovnih književnih metatekstualnih pojmova, a potom i do interpretacije književnoga djela.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Filologija
Napomena
Pregledni rad. Sažetak rada je objavljen i u Zborniku sažetaka. Rijeka: Hrvatski slavistički odbor Hrvatskoga filološkog društva i Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci, 2010, str. 358-359. ISBN 978-953-6104-72-7
POVEZANOST RADA
Projekti:
227-2270674-0727 - Fabula i diskurs u dječjoj književnosti (Težak, Dubravka, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb