Pregled bibliografske jedinice broj: 500752
Obrazovanje kao čimbenik kvalitete života djece i mladih s teškoćama
Obrazovanje kao čimbenik kvalitete života djece i mladih s teškoćama // Unapređenje kvalitete života djece i mladih / Vantić Tanjić, Medina (ur.).
Tuzla, 2010. str. 323-332 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 500752 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Obrazovanje kao čimbenik kvalitete života djece i mladih s teškoćama
(Education as a key element of life quality for children and youth with difficulties)
Autori
Dragojević, Davorka ; Lisak, Natalija ; Horvatić, Sanja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Unapređenje kvalitete života djece i mladih
/ Vantić Tanjić, Medina - Tuzla, 2010, 323-332
Skup
Unapređenje kvalitete života djece i mladih
Mjesto i datum
Tuzla, Bosna i Hercegovina, 26.11.2010. - 28.11.2010
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
kvaliteta života; obrazovanje; djeca i mladi s teškoćama; inkluzija
(life quality; education; children and youth with difficulties; inclusion)
Sažetak
Zajedničko obilježje različitih pristupa u definiranju kvalitete života je da naglašavaju važnost primarnog promatranja na razini pojedinca uz naglasak na okolini pojedinca koja je obilježena različitim fizičkim, društvenim, ekonomskim, političkim i kulturnim obilježjima (Bratković, 2006). Mogli bismo reći da je gledanje na kvalitetu života u stvari subjektivna procjena, bilo da se radi o kvaliteti s ekonomskog, zdravstvenog ili obrazovnog gledišta. Djeci s teškoćama potrebno je u što ranijoj dobi osigurati svu potrebnu podršku u društvu. Za kvalitetu života djece i mladih s teškoćama posebno je važna njihova integracija u redovan obrazovan sustav prema načelima inkluzije. Inkluzivno obrazovanje je preduvjet uključenosti djece s teškoćama u društvo, omogućava im pristup otvorenom tržištu rada, a samim tim i neovisan život . Iz tog razloga potrebno je osigurati im potrebne uvjete obrazovanja kroz koje bi se mogli afirmirati u skladu sa svojim mogućnostima i u skladu sa njima doprinijeti razvoju društvene zajednice u cijelosti. Adekvatnim uvjetima školovanja, vodeći se principima inkluzije, djeca s teškoćama u razvoju imati će mogućnost da kroz odrastanje i učenje uz svoje vršnjake „prosječne populacije“ izgrade samopouzdanje ali i ostvare maksimum svojih potencijala. Njihova postignuća, u skladu s njihovim sposobnostima, na tome će putu ovisiti upravo o adekvatnoj podršci tijekom njihovog obrazovanja. Ovaj rad ukazati će na neke od smjernica koje će učenicima s teškoćama dati mogućnost kvalitetne uključenosti u obrazovanje u redovnom sustavu odgoja i obrazovanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
013-0000000-2354 - Programi intervencija i neki okolinski čimbenici edukacijskog uključivanja
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb
Profili:
Natalija Lisak Šegota
(autor)