Pregled bibliografske jedinice broj: 500750
Što učitelji misle o ulozi asistenta u nastavi?
Što učitelji misle o ulozi asistenta u nastavi? // Unapređenje kvalitete života djece i mladih / Vantić Tanjić, Medina (ur.).
Tuzla, 2010. str. 67-78 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 500750 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Što učitelji misle o ulozi asistenta u nastavi?
(What teachers think about the role of teaching assistants?)
Autori
Krampač-Grljušić, Aleksandra ; Lisak, Natalija ; Žic Ralić, Anamarija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Unapređenje kvalitete života djece i mladih
/ Vantić Tanjić, Medina - Tuzla, 2010, 67-78
Skup
Unapređenje kvalitete života djece i mladih
Mjesto i datum
Tuzla, Bosna i Hercegovina, 26.11.2010. - 28.11.2010
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
učitelji; asistent u nastavi; djeca s teškoćama; kvalitativno istraživanje
(teachers; teaching assistant; children with disabilities; qualitative study)
Sažetak
Edukacijsko uključivanje djece s teškoćama u redovni sustav odgoja i obrazovanja predstavlja važan indikator kvalitete života ove skupine djece (Igrić, Kobetić, Lisak, 2008). Prethodna istraživanja ukazala su kako je za sustavnu podršku potrebna aktivna uloga učitelja, pozitivni stavovi prema integraciji (Kiš-Glavaš, 2000), stručno usavršavanje učitelja (Stančić, Kiš- Glavaš, Igrić, 2001), te njegova dobra suradnja sa stručnim suradnikom, roditeljima i samim djetetom (Hirsto, 2010). U evaluaciji modela podrške edukacijskom uključivanju - mobilni stručni tim i asistent u nastavi, koji je prisutan u Hrvatskoj, pokazalo se kako je neophodna dobra suradnja učitelja i asistenta (Igrić, Kobetić, Lisak, 2008 ; Igrić, Cvitković, Lisak, Kobetić, 2010.) Cilj ovog kvalitativnog istraživanja bio je ispitati mišljenje učitelja o iskustvu rada s asistentima u Osnovnoj školi Ljudevita Gaja u Osijeku o ulozi asistenta, suradnji i radu s asistentom te prijedlozma i očekivanjima od buduće suradnje. Sudionici ovog istraživanja su učitelji Osnovne škole Ljudevita Gaja u Osijeku koji imaju iskustvo rada s asistentom u nastavi. Sudionika je 12, svi su ženskog spola s podjednakim radnim stažom i podjednakim iskustvom rada s djecom s teškoćama. Istraživanje je provedeno polustrukturiranim intervjuom, konstruiranim za potrebe ovog kvalitativnog istraživanja. Analiza odgovora u skladu s unaprijed postavljenim kategorijama: uloga asistenta, suradnja i rad s asistentom, prijedlozi i očekivanja od buduće suradnje., s obzirom da se radi o inkluzivnoj školi, daje smjernice o poželjnom odnosu učitelja i asistenata u nastavi i o uvjetima koji pogoduju takvom odnosu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
013-0000000-2354 - Programi intervencija i neki okolinski čimbenici edukacijskog uključivanja
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb