Pregled bibliografske jedinice broj: 500626
Dobne i spolne razlike u implicitnim teorijama inteligencije koje imaju djeca predškolske dobi
Dobne i spolne razlike u implicitnim teorijama inteligencije koje imaju djeca predškolske dobi // Život i škola : časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja, 23 (2010), 1; 57-76 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 500626 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Dobne i spolne razlike u implicitnim teorijama inteligencije koje imaju djeca predškolske dobi
(AGE AND GENDER DIFFERENCES IN IMPLICIT THEORIES WHICH PRESCHOOL CHILDREN HAVE ABOUT THE CONCEPT OF INTELLIGENCE)
Autori
Sindik, Joško ; Đunđenac, Ranka
Izvornik
Život i škola : časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja (0044-4855) 23
(2010), 1;
57-76
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
kategorije; vrjednovanje; inteligencija; djeca
(categories; evaluation; intelligence; children)
Sažetak
U ovom radu željeli smo ispitati postojanje spolnih i dobnih razlika u implicitnim teorijama koje imaju djeca predškolske dobi o pojmu inteligencije te ponašanju onog tko je po njihovu mišljenju inteligentan. Provjeravali smo postoje li razlike u vrjednovanju kognitivnih i nekognitivnih aspekata inteligencije s obzirom na dob i spol djece. Ispitali smo prigodni uzorak od 93 predškolska djeteta koja su bila redoviti polaznici dječjeg vrtića, u dobnom rasponu 4. – 7. godine života, oba spola. Rezultati su pokazali da djeca različitih dobnih skupina u svojim implicitnim opisima inteligencije i ponašanja onoga tko je po njihovu mišljenju inteligentan podjednako vrjednuju i nekognitivne i kognitivne aspekte inteligencije. S druge strane, nismo utvrdili ni statistički značajne spolne razlike u zastupljenosti nekognitivnih i kognitivnih aspekata inteligencije u dječjim opisima inteligencije. Dane su smjernice za buduća istraživanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
MUP, Policijska akademija "Prvi hrvatski redarstvenik", Veleučilište kriminalistike i javne sigurnosti,
Učiteljski fakultet, Zagreb
Profili:
Joško Sindik
(autor)
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- MLA - Modern Language Abstracts
- EBSCO Publishing