Pregled bibliografske jedinice broj: 50055
Pristup matematičkom modeliranju courseware-a
Pristup matematičkom modeliranju courseware-a, 1999., diplomski rad, Fak. prirodoslovno - mat. znanosti i odgojnih područja, Split
CROSBI ID: 50055 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Pristup matematičkom modeliranju courseware-a
(Mathematical Model of Courseware)
Autori
Marasović, Kristina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad
Fakultet
Fak. prirodoslovno - mat. znanosti i odgojnih područja
Mjesto
Split
Datum
11.05
Godina
1999
Stranica
57
Mentor
Stankov, Slavomir
Neposredni voditelj
Stankov, Slavomir
Ključne riječi
Courseware; matematički model courseware-a
(courseware; mathematical model of courseware)
Sažetak
Primjena računalnih i informacijskih tehnologija u procesu obrazovanja zahtijevala je izradu posebnih programa namijenjenih za učenje pomoću računala, courseware-a.
Cilj ovog diplomskog rada je izrada matematičkog modela courseware-a. Pod njegovom izradom podrazumijeva se da dijelove courseware-a, veze među njima te courseware u cjelini shvatimo kao matematičke objekte (skupove, funkcije, ...).
Da bi mogli pristupiti matematičkom modeliranju courseware-a, potrebno je upoznati sve faktore koji utječu na oblikovanje courseware-a, kao i probleme na koje nailaze autori courseware-a. Riječ je o sljedećem:
ˇ U okviru nastavnog procesa, učenika bi trebalo upoznati sa ciljevima učenja. To dovodi do pitanja kako formulirati ciljeve učenja da oni djeluju motivirajuće.
ˇ Kako bi se nastavni sadržaj mogao što bolje prilagoditi sposobnostima učenika, potrebno ja ocijeniti učenikovo predznanje kao i znanje usvojenog danog sadržaja putem testiranja. Međutim, kako provjeriti je li učenik s razumijevanjem usvojio nastavni sadržaj?
ˇ Učeniku je, preko posebne opcije, omogućena kontrola nad tijekom izvođenja pojedinih dijelova nastavnog sadržaja. U okviru toga postavlja se pitanje koji oblik kontrole u kojim situacijama dozvoliti.
ˇ Motivacija je važan faktor u procesu učenja. Na koji način učenika intrinzično motivirati?
Odgovori na ta pitanja prvi su korak u izradi matematičkog modela courseware-a. Matematičkom modeliranju courseware-a možemo pristupiti na više načina ovisno o tome kojim matematičkim objektima želimo predočiti courseware. U našem slučaju courseware je shvaćen kao skup koji se sastoji od osam usmjerenih grafova kojemu je pridružen i grafički prikaz. U okviru toga govorimo o algebarskom formalizmu za izgradnju courseware-a i grafičkom formalizmu. Pogledajmo u čemu se sastoji algebarski formalizam za izgradnju courseware-a.
ˇ Najprije definiramo skup vrhova i skup lukova courseware-a.
Vrhovi courseware-a predstavljaju:
1. nastavni sadržaj kojeg učenik treba usvojiti,
2. pitanja i zadatke kojima se ispituje učenikovo znanje u procesu učenja.
Lukovi courseware-a predstavljaju:
1. slijed izvođenja pojedinih dijelova nastavnog sadržaja,
2. evaluirane odgovore, odnosno evaluirana rješenja zadataka.
ˇ Kako vrhove i lukove trebamo dovesti u vezu, definirali smo funkciju incidencije courseware-a kao funkciju kojom povezujemo dva vrha courseware-a lukovima.
ˇ Zatim promatramo restrikcije funkcije incidencije, točnije rečeno njih osam. Svakom restrikcijom definiramo određeni usmjereni graf courseware-a koji predstavlja jednu situaciju u procesu učenja.
ˇ Sada je jasno da onda courseware mora biti skup tih usmjerenih grafova.
Grafički formalizam sastoji se od grafičkog prikaza svakog usmjerenog grafa courseware-a. On je pokazan na primjeru nastavne jedinice "Centralna jedinica" nastavnog predmeta "Uvod u računarstvo" koji se sluša na Fakultetu prirodoslovno-matematičkih znanosti i odgojnih područja Sveučilišta u Splitu u okviru sljedećih studijskih grupa: matematika - informatika, informatika - tehnička kultura, fizika - tehnička kultura, matematika.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija