Pregled bibliografske jedinice broj: 500428
Pitanja trogodišnjeg dvojezičnog djeteta
Pitanja trogodišnjeg dvojezičnog djeteta // Strani jezici : časopis za unapređenje nastave stranih jezika, 20 (1991), 3; 173-189 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 500428 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Pitanja trogodišnjeg dvojezičnog djeteta
(A three year old bilingual child's questions)
Autori
Velčić, Vlatka ; Narančić Kovač, Smiljana
Izvornik
Strani jezici : časopis za unapređenje nastave stranih jezika (0351-0840) 20
(1991), 3;
173-189
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
dvojezičnost; usvajanje jezika; jezični razvoj; pitanja; komunikacija
(bilingualism; language acquisition; language development; questions; communication)
Sažetak
Analiziraju se pitanja koja postavlja spontani simultani i izbalansirani bilingvalac engleskog i hrvatskog jezika u dobi od 3 ; 1 do 3 ; 3. Autorice dolaze do zaključaka (1) da dječak rabi upite da bi uspostavio komunikacijski kontekst, te potaknuo i usmjeravao razgovor s drugom osobom ; (2) da njegova pitanja obuhvaćanju manji raspon semantičko-sintaktički mogućih pitanja u obama jezicima nego što je to slučaj u većine jednojezične djece slične dobi, ali da i u hrvatskom i u engleskom postavlja iste grupe pitanja, kao i (3) da se u formulaciji upita oslanja na isti skup „osobnih pravila“ u obama jezicima, pa zbog toga u njegovim pitanjima dolazi do nepravilnosti koje se donekle razlikuju od „grešaka“ monolingvalne djece. Činjenica da se radi o dvojezičnom djetetu utječe, dakle, na njegovo učenje postavljanja pitanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija
Napomena
Puno ime i prezime druge autorice u vrijeme objavljivanja rada bilo je ‘Smiljana Narančić’.