Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 50041

Courseware u inteligentnim tutorskim sustavima


Tomić, Nataša
Courseware u inteligentnim tutorskim sustavima, 1999., diplomski rad, Fak. prirodoslovno-mat. znanosti i odgojnih područja, Split


CROSBI ID: 50041 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Courseware u inteligentnim tutorskim sustavima
(Courseware in an Intelligent Tutoring Systems)

Autori
Tomić, Nataša

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad

Fakultet
Fak. prirodoslovno-mat. znanosti i odgojnih područja

Mjesto
Split

Datum
28.01

Godina
1999

Stranica
72

Mentor
Stankov, Slavomir

Neposredni voditelj
Stankov, Slavomir

Ključne riječi
Courseware;Suvremene informacijske tehnologije; Hipermedijska autorska ljuska; Baza znanja
(Courseware; Moderne Information technology; Hypermedia Authoring Shell; Knowledge base)

Sažetak
Mnogi na školu gledaju kao na postojan (nepromjenjiv) podsustav društva koji stoički odolijeva promjenama u društvu. Takvo poimanje mogla bi opravdati činjenica da je naš školski sustav star više od 200 godina, i da za sve to vrijeme nije ukinut. Međutim, svaki školski sustav bez obzira na mjesto i vrijeme ima karakteristiku da je promjenjiv. Razlog tih promjena jesu školske reforme, a one su nužne zbog stalnih društveno-ekonomskih promjena. Ipak, školski sustav do reforme iz 1958. nije pretrpio bitnih organizacijskih (unutarnjih) promjena vezanih za učenje i poučavanje. To su bile uglavnom vanjske promjene vezane za opći ustroj škole. Takvo što moguće je sagledati kroz neke od sljedećih tvrdnji: - do danas su zadržani elementi (što ih je uveo Kommensky u 17. st.) kao: razred, nastavni sat, nastavni plan i program, školska godina - naglasak je postavljen na kvantitetu činjeničnih znanja - nastava se vodi po kriteriju prosječnog (“idealnog”) učenika - rad je uglavnom frontalni, a dominantna metoda rada je usmeno izlaganje - struktura nastavnog sata je stereotipna - upotreba nastavnih sredstava i pomagala svodi se na korištenje ploče i krede. Suvremeno društvo svjesno je navedenih nedostataka takvog tradicionalnog školstva. Stoga školu usvaja kao podsustav društva podložan promjenama koje uvjetuju njen razvoj. Na osnovu toga ponikle su i neke nove ideje o suvremenom učenju i poučavanju koje su nositelji organizacijskih promjena u našem školskom obrazovnom sustavu. Više je čimbenika koji mogu potaknuti te promjene i realizirati postojeće ideje. Poseban značaj u tome imaju informacijske tehnologije. Svoju veliku primjenu i zastupljenost, informacijske tehnologije ostvaruju na poljima društvene i poslovne komunikacije. S obzirom na njihovu važnost izrasla je potreba za njihovom primjenom u procesu obrazovanja. Primjena informacijskih tehnologija pružila je mogućnost mnogim metodičarima i informatičkim stručnjacima da za potrebe samostalnijeg i primjerenijeg učenja i poučavanja izrade posebne programe. Jedan od takvih metodički oblikovanih programa, prilagođen da se izvodi na računalu, je i courseware. Uvodnom raspravom kao prvim poglavljem iznesene su odrednice tradicionalnog školskog sustava, ali i smjernice za razvoj suvremenog društva. O značenju informacijskih tehnologija u nastavi raspravlja se u drugom poglavlju. Pored navedenog iznesen je pregled razvoja računalnih sustava za učenje i poučavanje, između kojih nas više zanima inteligentna hipermedijska autorska ljuska TExSys zbog kritike tog sustava. Treće poglavlje o courseware-u zaokuplja najveću pozornost. Pristupa se teoretskom pojašnjenju tog pojma i njegovoj strukturnoj razradi na općoj razini. Nadalje je na praktičnoj razini, u sklopu područnog znanja o prometnim znakovima za učenike nižih razreda osnovne škole, prikazan konkretan primjer courseware-a za nastavnu temu “PROMET". Četvrto poglavlje odnosi se na popis čvorova i veza u bazi znanja “Prometni znakovi”. Zaključak je dat u petom poglavlju, a sadrži osvrt na cjelokupni rad. Popis korištene literature nalazi se u šestom poglavlju.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekti:
177010

Ustanove:
Prirodoslovno-matematički fakultet, Split

Profili:

Avatar Url Slavomir Stankov (mentor)


Citiraj ovu publikaciju:

Tomić, Nataša
Courseware u inteligentnim tutorskim sustavima, 1999., diplomski rad, Fak. prirodoslovno-mat. znanosti i odgojnih područja, Split
Tomić, N. (1999) 'Courseware u inteligentnim tutorskim sustavima', diplomski rad, Fak. prirodoslovno-mat. znanosti i odgojnih područja, Split.
@phdthesis{phdthesis, author = {Tomi\'{c}, Nata\v{s}a}, year = {1999}, pages = {72}, keywords = {Courseware, Suvremene informacijske tehnologije, Hipermedijska autorska ljuska, Baza znanja}, title = {Courseware u inteligentnim tutorskim sustavima}, keyword = {Courseware, Suvremene informacijske tehnologije, Hipermedijska autorska ljuska, Baza znanja}, publisherplace = {Split} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Tomi\'{c}, Nata\v{s}a}, year = {1999}, pages = {72}, keywords = {Courseware, Moderne Information technology, Hypermedia Authoring Shell, Knowledge base}, title = {Courseware in an Intelligent Tutoring Systems}, keyword = {Courseware, Moderne Information technology, Hypermedia Authoring Shell, Knowledge base}, publisherplace = {Split} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font