Pregled bibliografske jedinice broj: 50041
Courseware u inteligentnim tutorskim sustavima
Courseware u inteligentnim tutorskim sustavima, 1999., diplomski rad, Fak. prirodoslovno-mat. znanosti i odgojnih područja, Split
CROSBI ID: 50041 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Courseware u inteligentnim tutorskim sustavima
(Courseware in an Intelligent Tutoring Systems)
Autori
Tomić, Nataša
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad
Fakultet
Fak. prirodoslovno-mat. znanosti i odgojnih područja
Mjesto
Split
Datum
28.01
Godina
1999
Stranica
72
Mentor
Stankov, Slavomir
Neposredni voditelj
Stankov, Slavomir
Ključne riječi
Courseware;Suvremene informacijske tehnologije; Hipermedijska autorska ljuska; Baza znanja
(Courseware; Moderne Information technology; Hypermedia Authoring Shell; Knowledge base)
Sažetak
Mnogi na školu gledaju kao na postojan (nepromjenjiv) podsustav društva koji stoički odolijeva promjenama u društvu. Takvo poimanje mogla bi opravdati činjenica da je naš školski sustav star više od 200 godina, i da za sve to vrijeme nije ukinut. Međutim, svaki školski sustav bez obzira na mjesto i vrijeme ima karakteristiku da je promjenjiv. Razlog tih promjena jesu školske reforme, a one su nužne zbog stalnih društveno-ekonomskih promjena.
Ipak, školski sustav do reforme iz 1958. nije pretrpio bitnih organizacijskih (unutarnjih) promjena vezanih za učenje i poučavanje. To su bile uglavnom vanjske promjene vezane za opći ustroj škole.
Takvo što moguće je sagledati kroz neke od sljedećih tvrdnji:
- do danas su zadržani elementi (što ih je uveo Kommensky u 17. st.) kao: razred, nastavni sat, nastavni plan i program, školska godina
- naglasak je postavljen na kvantitetu činjeničnih znanja
- nastava se vodi po kriteriju prosječnog (idealnog) učenika
- rad je uglavnom frontalni, a dominantna metoda rada je usmeno izlaganje
- struktura nastavnog sata je stereotipna
- upotreba nastavnih sredstava i pomagala svodi se na korištenje ploče i krede.
Suvremeno društvo svjesno je navedenih nedostataka takvog tradicionalnog školstva. Stoga školu usvaja kao podsustav društva podložan promjenama koje uvjetuju njen razvoj. Na osnovu toga ponikle su i neke nove ideje o suvremenom učenju i poučavanju koje su nositelji organizacijskih promjena u našem školskom obrazovnom sustavu.
Više je čimbenika koji mogu potaknuti te promjene i realizirati postojeće ideje. Poseban značaj u tome imaju informacijske tehnologije. Svoju veliku primjenu i zastupljenost, informacijske tehnologije ostvaruju na poljima društvene i poslovne komunikacije. S obzirom na njihovu važnost izrasla je potreba za njihovom primjenom u procesu obrazovanja.
Primjena informacijskih tehnologija pružila je mogućnost mnogim metodičarima i informatičkim stručnjacima da za potrebe samostalnijeg i primjerenijeg učenja i poučavanja izrade posebne programe. Jedan od takvih metodički oblikovanih programa, prilagođen da se izvodi na računalu, je i courseware.
Uvodnom raspravom kao prvim poglavljem iznesene su odrednice tradicionalnog školskog sustava, ali i smjernice za razvoj suvremenog društva.
O značenju informacijskih tehnologija u nastavi raspravlja se u drugom poglavlju. Pored navedenog iznesen je pregled razvoja računalnih sustava za učenje i poučavanje, između kojih nas više zanima inteligentna hipermedijska autorska ljuska TExSys zbog kritike tog sustava.
Treće poglavlje o courseware-u zaokuplja najveću pozornost. Pristupa se teoretskom pojašnjenju tog pojma i njegovoj strukturnoj razradi na općoj razini. Nadalje je na praktičnoj razini, u sklopu područnog znanja o prometnim znakovima za učenike nižih razreda osnovne škole, prikazan konkretan primjer courseware-a za nastavnu temu PROMET".
Četvrto poglavlje odnosi se na popis čvorova i veza u bazi znanja Prometni znakovi.
Zaključak je dat u petom poglavlju, a sadrži osvrt na cjelokupni rad.
Popis korištene literature nalazi se u šestom poglavlju.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
177010
Ustanove:
Prirodoslovno-matematički fakultet, Split
Profili:
Slavomir Stankov
(mentor)