Pregled bibliografske jedinice broj: 500334
Vjeronaučni udžbenici
Vjeronaučni udžbenici // Vjeronauk - izazov Crkvi i školi. Empirijsko istraživanje na području Zagrebačke nadbiskupije / Mandarić, Valentina Blaženka – Hoblaj, Alojzije – Razum, Ružica (ur.).
Zagreb: Glas Koncila, 2011. str. 195-224
CROSBI ID: 500334 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Vjeronaučni udžbenici
(Religious education textbooks (in the secondary school))
Autori
Filipović, Ana Thea
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Vjeronauk - izazov Crkvi i školi. Empirijsko istraživanje na području Zagrebačke nadbiskupije
Urednik/ci
Mandarić, Valentina Blaženka – Hoblaj, Alojzije – Razum, Ružica
Izdavač
Glas Koncila
Grad
Zagreb
Godina
2011
Raspon stranica
195-224
ISBN
978-953-241-274-1
Ključne riječi
Vjeronauk u srednjoj školi, vjeronaučni udžbenik, vjeroučitelji, vjeroučenici, empirijsko istraživanje
(Religious education in the secondary school, Religious education textbook, teachers of Religious education, Religious education students, empirical research)
Sažetak
U članku se interpretiraju nalazi empirijskog istraživanja o vjeronauku u hrvatskom školskom sustavu, koje je 2008. godine proveo Ured za vjeronauk u školi Zagrebačke nadbiskupije na prigodno izabranom uzorku vjeroučitljica i vjeroučitelja te učenica i učenika, a koji su relevantni za procjenu vjeronaučnih udžbenika. U vrijeme provedbe istraživanja na snazi je još bio Program nastave katoličkog vjeronauka za srednje škole iz 2002. godine, koji je u međuvremenu 2009. godine zamijenjen novim programom za katolički vjeronauk u srednjim školama. Također su u vrijeme ispitivanja postojali odobreni vjeronaučni udžbenici za prvi i drugi razred srednjih škola iz 2003. i 2004. godine te raniji udžbenici izrađeni 1992.-1994. godine. U međuvremenu su, 2009. i 2010. godine, izašli novi udžbenici za katolički vjeronauk u trećem i četvrtom razredu srednjih škola. Rezultati istraživanja iz 2008. godine pokazuju sljedeće: 1. Vjeroučiteljicama i vjeroučiteljima je važno da postoje udžbenici za sve razrede. Čak 87, 0% njih drži nepostojanje vjeronaučnih udžbenika za 3. i 4. razred velikom ili vrlo velikom zaprekom za kvalitetnu realizaciju programa. Vjeroučitelji su mišljenja da postojeće udžbenike za 1. i 2. razred treba preraditi, osobito udžbenik za drugi razred. 2. Oko dvije trećine učenica i učenika tvrdi da je imalo udžbenik u 1. i 2. razredu, ali samo malo više od polovine tvrdi da su se njime zaista i služili u nastavi. 3. Za učenice i učenike vjeronaučni udžbenici nisu presudan čimbenik za vlastito produbljivanje vjerskih i religijskih sadržaja. 4. Učenicima su vjeronaučni udžbenici manje zanimljivi i raznoliki nego nastavnicima, ali više učenika nego nastavnika drži da su vjeronaučni udžbenici jednako kvalitetni kao i udžbenici drugih predmeta. 5. Samo trećina učenica i učenika uočava korist udžbeničkih sadržaja za druge predmete i za svoj kasniji život.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Sociologija, Pedagogija, Teologija